Page 49 - Çalıkuşu Dergisi Mayıs_2023
P. 49
MART 2023
Uygulamanın Amacı: Öğrencilerimize bilimsel süreç becerilerini, bilim okuryazarlığını
kazandırmak ve öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirmek; ayrıca hazırlanan ÇORLU - HAYRABOLU
hobi bahçesinde öğrencilerin ilgili deneysel konuları yaparak-yaşayarak öğrenmelerine ÇORLU ORTAOKULU
katkı sağlamak amaçlanmıştır. HİSAR ORTAOKULU
Uygulamanın Özeti: Öğrencilerimizin problem çözme becerilerini, bilimsel süreç
becerilerini ve bilim okuryazarlığını geliştirmek amacı ile öğrencilerimiz ile hobi bahçesi
hazırladık. Planlama öncesinde çevre seçmeli dersi için mart ayı sonrasına uygulama ör-
neği olarak ders planına eklenebilecek bir içeriğe dönüştürmeyi amaçlıyoruz. Bu yüzden
planlama yaparken bahçesi olan Çorlu Ortaokulu ve bahçesi olmayan toprak taşınarak
bahçe oluşturulan Hayrabolu Hisar Ortaokulu ile projeyi planladık. Böylece tüm okullarda
projenin uygulanabilir olduğunu göstermeyi amaçladık. Çorlu Ortaokulu olarak önce bah-
çemizde tüm otları temizledik. Ardından taşlar ile ekim alanlarını belirledik. Her aşamada
öğrenciler aktif olarak rol aldı. Bahçemize soğan, sarımsak ektik. Bu ekim öncesinde öğ-
renciler yağmur yağdığında ekim yapılmadığını, yağmurun ekim sonrası ne kadar önemli
olduğunu fark etti. Ayrıca ekim planlamasında öğrenciler günlük ve haftalık hava durumu
takibi yaparak ekim zamanı planlaması yaptı. Gözlem, veri analizi, değerlendirme, ölçme
gibi bilimsel süreç becerilerini aktif olarak kullandı. Ayrıca hobi bahçesinin bir bölümü de-
neysel çalışmalar için ayrıldı. Böylece en doğru deneysel süreci, bağımlı, bağımsız ve kont-
rollü değişkenleri yaparak-yaşayarak öğrenme amaçlandı. Hobi bahçesi alanı hazırlama,
ekim ve daha sonraki tüm bakım süreci sorumluluğu öğretmen rehberliğinde öğrencilere
verildi. Ayrıca Hayrabolu Hisar Ortaokulu öğrencileri ve Çorlu Ortaokulu öğrencileri çev- Uygulama Alanı
rim içi olarak tanıştırılacak ve proje devamlılığı sağlanacaktır. Tanışma sonrasında tohum Özgün Çalışmalar ve Projelere Katılım
alışverişi sağlanacak ve etkileşimli olarak tüm öğrenciler iki okul birlikte sürece katılmış Proje Adı
olacaklardır. Böylece öğrencilerimiz bahçe varlığında da yokluğunda da istenilen amaca Bilimin Öncüleri
ulaşılabildiğini fark ederek karşılaştırma yapabileceklerdir
Danışman Öğretmen
Hülya SÖYLEYİCİ – Esra DOĞAN
MART 2023
Uygulamanın Amacı: Öğrencilerin tarım ve üretim farkındalığı kazanması, so-
rumluluk duygularının gelişerek okula aidiyet duygularının pekişmesi amaçlanmıştır. SÜLEYMANPAŞA
Uygulamanın Özeti: Tüketim çağında, çocukların üretimi ve tarımsal faaliyet-
leri yaşayarak öğrenmesi amacı ile okul bahçemizde bulunan seramıza ekim, bakım, TİCARET BORSASI İLKOKULU
hasat sürecinde öğrencilerimizin aktif bir şekilde rol aldığı etkinliğimizi tamamladık.
Çalışmamızda marul fidelerini ekip fidelerin tüm bakımlarını öğrencilerimiz yaptı. 3
ayın sonunda hasat zamanı gelen marullarımızı öğrencilerimiz ile topladık. Okulumu-
za davet ettiğimiz gönüllü velilerimizle güzelce yıkadık. Hazır olan marullarımızı tüm
sınıflarımızda (anasınıfı, ilkokul, ortaokul) mercimek köftesi eşliğinde öğrencilerimize
ikram ettik. Büyük emeklerimizle gerçekleşen hasat hikâyemizi okul web sitemizde ya-
yımladık.
Uygulama Alanı
Özgün Çalışmalar ve Projelere Katılım
Proje Adı
Küçük Bir Hasat Hikâyesi
Danışman Öğretmen
Firdevs YILMAZ
47