Page 49 - Çalıkuşu Dergisi Mayıs_2023
P. 49

MART 2023
     Uygulamanın Amacı: Öğrencilerimize bilimsel süreç becerilerini, bilim okuryazarlığını
    kazandırmak ve öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirmek; ayrıca hazırlanan   ÇORLU - HAYRABOLU
    hobi bahçesinde öğrencilerin ilgili deneysel konuları yaparak-yaşayarak öğrenmelerine   ÇORLU ORTAOKULU
    katkı sağlamak amaçlanmıştır.                                                   HİSAR ORTAOKULU
     Uygulamanın Özeti:   Öğrencilerimizin problem çözme becerilerini, bilimsel süreç
    becerilerini ve bilim okuryazarlığını geliştirmek amacı ile öğrencilerimiz ile hobi bahçesi
    hazırladık. Planlama öncesinde çevre seçmeli dersi için mart ayı sonrasına uygulama ör-
    neği olarak ders planına eklenebilecek bir içeriğe dönüştürmeyi amaçlıyoruz. Bu yüzden
    planlama yaparken bahçesi olan Çorlu Ortaokulu ve bahçesi olmayan toprak taşınarak
    bahçe oluşturulan Hayrabolu Hisar Ortaokulu ile projeyi planladık. Böylece tüm okullarda
    projenin uygulanabilir olduğunu göstermeyi amaçladık. Çorlu Ortaokulu olarak önce bah-
    çemizde tüm otları temizledik. Ardından taşlar ile ekim alanlarını belirledik. Her aşamada
    öğrenciler aktif olarak rol aldı. Bahçemize soğan, sarımsak ektik. Bu ekim öncesinde öğ-
    renciler yağmur yağdığında ekim yapılmadığını, yağmurun ekim sonrası ne kadar önemli
    olduğunu fark etti. Ayrıca ekim planlamasında öğrenciler günlük ve haftalık hava durumu
    takibi yaparak ekim zamanı planlaması yaptı. Gözlem, veri analizi, değerlendirme, ölçme
    gibi bilimsel süreç becerilerini aktif olarak kullandı. Ayrıca hobi bahçesinin bir bölümü de-
    neysel çalışmalar için ayrıldı. Böylece en doğru deneysel süreci, bağımlı, bağımsız ve kont-
    rollü değişkenleri yaparak-yaşayarak öğrenme amaçlandı. Hobi bahçesi alanı hazırlama,
    ekim ve daha sonraki tüm bakım süreci sorumluluğu öğretmen rehberliğinde öğrencilere
    verildi. Ayrıca Hayrabolu Hisar Ortaokulu öğrencileri ve Çorlu Ortaokulu öğrencileri çev-  Uygulama Alanı
    rim içi olarak tanıştırılacak ve proje devamlılığı sağlanacaktır. Tanışma sonrasında tohum   Özgün Çalışmalar ve Projelere Katılım
    alışverişi sağlanacak ve etkileşimli olarak tüm öğrenciler iki okul birlikte sürece katılmış   Proje Adı
    olacaklardır. Böylece öğrencilerimiz bahçe varlığında da yokluğunda da istenilen amaca   Bilimin Öncüleri
    ulaşılabildiğini fark ederek karşılaştırma yapabileceklerdir
                                                                                      Danışman Öğretmen
                                                                                Hülya SÖYLEYİCİ – Esra DOĞAN






                                                                                        MART 2023
        Uygulamanın Amacı:   Öğrencilerin tarım ve üretim farkındalığı kazanması, so-
      rumluluk duygularının gelişerek okula aidiyet duygularının pekişmesi amaçlanmıştır.  SÜLEYMANPAŞA
        Uygulamanın Özeti:   Tüketim  çağında,  çocukların  üretimi  ve  tarımsal  faaliyet-
      leri yaşayarak öğrenmesi amacı ile okul bahçemizde bulunan seramıza ekim, bakım,   TİCARET BORSASI İLKOKULU
      hasat sürecinde öğrencilerimizin aktif bir şekilde rol aldığı etkinliğimizi tamamladık.
      Çalışmamızda marul fidelerini ekip fidelerin tüm bakımlarını öğrencilerimiz yaptı. 3
      ayın sonunda hasat zamanı gelen marullarımızı öğrencilerimiz ile topladık. Okulumu-
      za davet ettiğimiz gönüllü velilerimizle güzelce yıkadık. Hazır olan marullarımızı tüm
      sınıflarımızda (anasınıfı, ilkokul, ortaokul) mercimek köftesi eşliğinde öğrencilerimize
      ikram ettik. Büyük emeklerimizle gerçekleşen hasat hikâyemizi okul web sitemizde ya-
      yımladık.





                                                                                         Uygulama Alanı
                                                                              Özgün Çalışmalar ve Projelere Katılım
                                                                                             Proje Adı
                                                                                     Küçük Bir Hasat Hikâyesi
                                                                                      Danışman Öğretmen
                                                                                          Firdevs YILMAZ








                                                           47
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54