Page 48 - Çalıkuşu Dergisi Mayıs_2023
P. 48
ŞUBAT 2023 Uygulamanın Amacı: Hayal atölyesinin kullanımıyla öğrencilerimizin yetenek,
ÇORLU beceri, tutum, estetik duyarlılık ve çeşitli olumlu davranışlar edinmeleri amaçlan-
ŞEHİT HAMZA ÇAVUŞ mıştır.
Uygulamanın Özeti: Okulumuzun bahçesine kurulan bu atölye tek katlı ahşap
İLKOKULU bungalov bir yapıdadır. Atölye içerisine bir sınıfı alabilecek kapasiteye sahiptir. İçe-
risinde gösteriler ve yapılacak çalışmalar için bir adet sahne, ses sistemi, aydın-
latma, öğrencilerin oturması için alanlar, müzikal çalışmalar için bir adet piyano
bulunmaktadır. Öncelikle öğretmenlerden bu atölyeyi hangi alanlarda hangi amaç-
la kullanmak istediklerine dair bir form doldurmaları istenmiştir. Bu doğrultuda
da Hayal Atölyesi’nin kullanımı, planlaması yapılmıştır. Bu atölye sayesinde eği-
tim-öğretim süreçlerimiz daha zengin ve verimli hale getirilmiştir. Atölyemizde
tiyatro, drama, mahalli oyunlar, gölge oyunları, kukla, masal ve fıkra anlatıcılığı,
müzikal gösteriler, film günleri etkinlikleri düzenlenmektedir. Atölyemiz; Tekirdağ
Valisi Aziz Yıldırım, Çorlu Kaymakamı Mustafa Eldivan, İl Emniyet Müdürü Meh-
Uygulama Alanı met Hakan Fındık, İl Jandarma Komutanı Jandarma Albay Ahmet Çetin, Çorlu
Özgün Çalışmalar ve Projelere Katılım Belediye Başkanı Ahmet Sarıkurt, Tekirdağ İl Milli Eğitim Müdürü Ersan Ulusan
Proje Adı ve Çorlu İlçe Milli Eğitim Müdürü Hüseyin Erdoğan’ın katılımıyla gerçekleşmiştir.
HAYAL ATÖLYESİ
Danışman Öğretmen
İLYAS YILMAZ
MART 2023 Uygulamanın Amacı: Beş saniyede temassız kart mantığıyla elektronik ortamda kitap
SÜLEYMANPAŞA alışverişini gerçekleştirmek, bu yolla kurumda zaman ve kaynak kaybını önleyerek pay-
TEKİRDAĞ ANADOLU LİSESİ daşlara kaliteli hizmet sunmaktır.
Uygulamanın Özeti: Okulun kütüphanesine gidilerek fiziki durum ve var olan kitap-
lar incelendi. Öğrencilerin okuma alışkanlıklarını ve okul kütüphanesinden beklentilerini
tespit etmek amacıyla 667 öğrencinin katıldığı bir anket çalışması yapıldı. Anket sonuçla-
rı değerlendirildi. Örnek kütüphane uygulamaları incelendi. Projeyi hedefine ulaştıracak
stratejiler saptandı. Projeyi gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan ve kurum bünyesinde bu-
lunan teknolojik araç-gereçler incelenerek kullanılmaya uygunlukları denetlendi. Maliyet,
faaliyet ve zaman planlaması yapıldı. Kitap raflarının üst kısmı Dewey Onluk Sistemi’ne
uygun olarak düzenlendi. Okul kütüphanesinin envanterinde yer alan kitaplar türlerine
göre tasnif edilip ait oldukları raflara yerleştirildi. Okulun insan kaynakları değerlendiri-
lerek kuruma özgü ama her okulda rahatça uygulanabilecek orijinal bir kütüphane yazı-
lım programı hazırlandı. Kitaplara ilişkin veriler kütüphane kulübü öğrencileri tarafından
programa işlendi. Hazırlanan yazılıma uygun olarak uzun yıllar kullanılabilecek etiketler
temin edilip programa uyumlu karekodların basımı yapıldı ve kitaplara yapıştırılırdı. Şef-
Uygulama Alanı faf etiketle dayanıklılıkları artırıldı. Görsel tasarım ve kütüphanecilik kulübü iş birliği ile
Kurumsal Kapasitenin Arttırılması fikri ve tasarımı tamamen okulun öğrencilerine ve öğretmenlerine ait, öğrencilerin ilgisini
çekip onları kütüphaneye yönlendirecek kitap konulu duvar resimlerinin çalışmaları yapıl-
Proje Adı dı. Kütüphane programıyla uyumlu karekod ve temassız kart mantığıyla çalışan kimlikler
Dijital oluşturulup öğretmen, öğrenci ve diğer personele verildi. 2022 yılı süresince okul kütüp-
hanesini zenginleştirme çalışmaları yapmak amacıyla öğretmenlere, öğrencilere ve velilere
Danışman Öğretmen yönelik kitap bağışı kampanyası düzenlendi. Yayın evleriyle iletişime geçildi. Bu yolla 2094
kitap toplandı. Paydaşlar ve proje ortakları bilgilendirildi. Proje, sosyal medya, yerel basın
Ercan YILMAZ, Ali DURUKAN, ve diğer mecralarda tanıtıldı. Öğrencileri kütüphaneye yönlendirecek, kitap okumaya teş-
Mine İLDAŞER vik edecek birçok etkinlikte bulunuldu.
46