Page 35 - Çalıkuşu 08 mart 2023
P. 35
OCAK 2023
Uygulamanın Amacı: Ellerin, zekânın araçları olduğu bilinciyle çocuklar- KAPAKLI
da; neden-sonuç ilişkisi kurma, mantıksal çıkarım, ardıl işlem becerisi, el- KAPAKLI BELEDİYESİ
göz koordinasyonu geliştirme ve temel yaşam becerilerini geliştirme amaç-
lanmıştır. ANAOKULU
Uygulamanın Özeti: Okul Öncesi Eğitim Programı’nın kavramlarından
olan dikdörtgeni konu edinirken sürece “Masal Battaniyesi” isimli kitap dâ-
hil edildi. Akabinde öğrencilerin kitap içeriğinden esinlenerek kendi batta-
niyelerini oluşturma isteği doğdu. Öğrencilerimize yok olmaya, unutulmaya
yüz tutmuş el işçiliğini göstermek ve uygulayabilmelerini sağlamak amacıyla
projeye başlandı. Günlük yaşam becerilerinin yanında el-göz koordinasyo-
nu, küçük kas gelişimi, dikkat ve konsantrasyon gibi birçok beceriyi destekle-
mesi planlanan projemiz için her öğrencimize marangozda dokuma tezgahı
hazırlandı. Her çocuk evden getirdiği artık iplerle günbegün kendilerine ait
olan dokuma tezgâhlarında Hayal Battaniyesi olacak parçaları tamamlamak
için dokumalarını yaptılar. Sabrın ve azmin kaynağı olan bu süreç sonunda Uygulama Alanı
çocuklar, aile katılımı dâhilinde velimizin sınıfa getirdiği dikiş makinesiyle Özgün Çalışmalar ve Projelere Katılım
tamamlamış oldukları hayal battaniyesi parçalarını dikme fırsatı yakaladılar. Proje Adı
Her öğrencimiz, velimiz kontrolünde dikiş makinesini tanıma ve basit kul- HAYAL BATTANİYESİ
lanma imkânı da yakalamış oldu. Danışman Öğretmen
Tuğçe KARAKAŞ
Uygulamanın Amacı: Babalarımızı çocuklarımızın oyun hayatlarına dâ- OCAK 2023
hil etmek. KAPAKLI
Uygulamanın Özeti: Annelerin de iş hayatına giriş yapması ve teknolo-
ji çağının getirileri sebebiyle toplumumuzda babalık rolü sadece para ka- ŞEHİT SONGÜL YAKUT
zanan, evde otorite sağlayan kişi konumundan uzaklaşmıştır. Babaların da ANAOKULU
anne kadar eğitimde ve çocukların gelişiminde önemli olduğu anlaşılmıştır.
Etkin bir baba rolü çocukların her türlü gelişimine olumlu etki eder. Ahlak
ve inanç sistemine dair değerler, çocuğun otorite ile olan ilişkisi anne ve baba
üzerinden şekillenir. Özgüven, akademik başarı, sorumluluk, aidiyet duygu-
su, cinsel kimlik oluşumu ve başka birçok değerin kazanılmasında babalar
kilit rolü oynar. Babasıyla arası iyi olan, onun desteğini hisseden çocuklar
daha özgüvenli ve kendini daha gerçekçi değerlendirebilen bir kişilik yapısı
kazanabilir. Baba cesaretlendirdiği kadar, sağlıklı sınırlar da koyan kişidir. Uygulama Alanı
Baba bir işin yapılmasına cesaretlendirirken aynı zamanda nerede durul- Sosyal, Kültürel ve Sportif Faaliyetlerin
ması gerektiğini de hatırlatan kişidir. Çocuğun cesareti ve kendi sınırlarını Artırılması
aynı anda öğrenmesini sağlayan kişidir. Bir çocuğun yaşamında annenin
ve babanın rolü farklıdır. Hiçbir ebeveyn bir diğerinin rolünü de taşıyabi- Proje Adı
lecek güçte değildir. Her ebeveyn kendi sınırları içerisinde çocuğun benlik OYUN ARKADAŞIM: BABAM
algısını ve özgüvenini oluşturmasında destek verir. Bu bağlamda babanın Danışman Öğretmen
eksikliğini anne tamamlayamaz. Anne ve babanın görevleri farklıdır ve Esra ARAS
herkes kendi görevlerini bilmelidir. Okulumuzda uygulamaya başladığımız
projemiz “Oyun Arkadaşım: Babam” ile babaların çocukların eğitiminde ve
gelişiminde olumlu katkılarda bulunmak ve bunu artırmak amacıyla bu pro-
jeyi 8 şubemizde uygulamaya başladık. Öğretmenlerimiz haftalık duyurular
yaparak öğrencileri ve velileri projeye yönlendirmektedirler.
33