Page 35 - Çalıkuşu 08 mart 2023
P. 35

OCAK 2023
        Uygulamanın Amacı:  Ellerin, zekânın araçları olduğu bilinciyle çocuklar-         KAPAKLI
       da; neden-sonuç ilişkisi kurma, mantıksal çıkarım, ardıl işlem becerisi, el-  KAPAKLI BELEDİYESİ
       göz koordinasyonu geliştirme ve temel yaşam becerilerini geliştirme amaç-
       lanmıştır.                                                                         ANAOKULU
        Uygulamanın Özeti:  Okul Öncesi Eğitim Programı’nın kavramlarından
       olan dikdörtgeni konu edinirken sürece “Masal Battaniyesi” isimli kitap dâ-
       hil edildi. Akabinde öğrencilerin kitap içeriğinden esinlenerek kendi batta-
       niyelerini oluşturma isteği doğdu. Öğrencilerimize yok olmaya, unutulmaya
       yüz tutmuş el işçiliğini göstermek ve uygulayabilmelerini sağlamak amacıyla
       projeye başlandı. Günlük yaşam becerilerinin yanında el-göz koordinasyo-
       nu, küçük kas gelişimi, dikkat ve konsantrasyon gibi birçok beceriyi destekle-
       mesi planlanan projemiz için her öğrencimize marangozda dokuma tezgahı
       hazırlandı.  Her çocuk evden getirdiği artık iplerle günbegün kendilerine ait
       olan dokuma tezgâhlarında Hayal Battaniyesi olacak parçaları tamamlamak
       için dokumalarını yaptılar. Sabrın ve azmin kaynağı olan bu süreç sonunda         Uygulama Alanı
       çocuklar, aile katılımı dâhilinde velimizin sınıfa getirdiği dikiş makinesiyle   Özgün Çalışmalar ve Projelere Katılım
       tamamlamış oldukları hayal battaniyesi parçalarını dikme fırsatı yakaladılar.         Proje Adı
       Her öğrencimiz, velimiz kontrolünde dikiş makinesini tanıma ve basit kul-       HAYAL BATTANİYESİ
       lanma imkânı da yakalamış oldu.                                                 Danışman Öğretmen
                                                                                         Tuğçe KARAKAŞ











        Uygulamanın Amacı:  Babalarımızı çocuklarımızın oyun hayatlarına dâ-            OCAK 2023
       hil etmek.                                                                         KAPAKLI
        Uygulamanın Özeti:  Annelerin de iş hayatına giriş yapması ve teknolo-
       ji çağının getirileri sebebiyle toplumumuzda babalık rolü sadece para ka-  ŞEHİT SONGÜL YAKUT
       zanan, evde otorite sağlayan kişi konumundan uzaklaşmıştır. Babaların da           ANAOKULU
       anne kadar eğitimde ve çocukların gelişiminde önemli olduğu anlaşılmıştır.
       Etkin bir baba rolü çocukların her türlü gelişimine olumlu etki eder. Ahlak
       ve inanç sistemine dair değerler, çocuğun otorite ile olan ilişkisi anne ve baba
       üzerinden şekillenir. Özgüven, akademik başarı, sorumluluk, aidiyet duygu-
       su, cinsel kimlik oluşumu ve başka birçok değerin kazanılmasında babalar
       kilit rolü oynar. Babasıyla arası iyi olan, onun desteğini hisseden çocuklar
       daha özgüvenli ve kendini daha gerçekçi değerlendirebilen bir kişilik yapısı
       kazanabilir. Baba cesaretlendirdiği kadar, sağlıklı sınırlar da koyan kişidir.    Uygulama Alanı
       Baba bir işin yapılmasına cesaretlendirirken aynı zamanda nerede durul-  Sosyal, Kültürel ve Sportif Faaliyetlerin
       ması gerektiğini de hatırlatan kişidir. Çocuğun cesareti ve kendi sınırlarını         Artırılması
       aynı anda öğrenmesini sağlayan kişidir.  Bir çocuğun yaşamında annenin
       ve babanın rolü farklıdır. Hiçbir ebeveyn bir diğerinin rolünü de taşıyabi-           Proje Adı
       lecek güçte değildir. Her ebeveyn kendi sınırları içerisinde çocuğun benlik   OYUN ARKADAŞIM: BABAM
       algısını ve özgüvenini oluşturmasında destek verir. Bu bağlamda babanın        Danışman Öğretmen
       eksikliğini anne tamamlayamaz. Anne ve babanın görevleri farklıdır ve                 Esra ARAS
       herkes kendi görevlerini bilmelidir. Okulumuzda uygulamaya başladığımız
       projemiz “Oyun Arkadaşım: Babam” ile babaların çocukların eğitiminde ve
       gelişiminde olumlu katkılarda bulunmak ve bunu artırmak amacıyla bu pro-
       jeyi 8 şubemizde uygulamaya başladık. Öğretmenlerimiz haftalık duyurular
       yaparak öğrencileri ve velileri projeye yönlendirmektedirler.

                                                           33
   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40