Page 32 - Çalıkuşu 08 mart 2023
P. 32
ARALIK 2022 Uygulamanın Amacı: Öğrencilerimizde; gıda güvenliğinin ne olduğu, gıda
KAPAKLI güvenliğinin nasıl sağlanacağı ve güvenli gıdayı tercih etme konularında bi-
CUMHURİYET İLKOKULU linç oluşturmak amaçlanmaktadır.
Uygulamanın Özeti: Gıda Bekçileri projesi veli bilgilendirmesiyle başla-
tıldı. Proje kapsamında yapılacak etkinliklerin sonuçlarını görmek amacıyla
“Gıda Bekçisi Davranış Çizelgesi” oluşturulup velilere dağıtıldı. Bir hafta süre
ile öğrencilerin davranışlarının çizelgeye işlenmesi istendi. Projeye ait afiş ve
broşürler tasarlandı. Sırasıyla planlanan etkinliklerin uygulanmasına geçildi.
Projede kullanılacak afişler tasarlandı ve bastırılan afişler uygun yerlere asıl-
dı. Hazırlanan broşürler ana sınıfı öğrencileri tarafından velilere ve ilkokul
seviyesindeki öğrencilere dağıtıldı. “Meyve Suyu Etkinliği” yapıldı. Etkinlik-
le öğrencilerin hazır ve ev yapımı meyve suları arasındaki renk, tat ve koku
gibi unsurların ayrımını yapmaları sağlandı. Sağlıklı beslenme alışkanlığı
kazandırmak amacıyla C Vitamini Şenliği ve meyve salatası etkinlikleri dü-
Uygulama Alanı zenlendi. Gıda hijyeninin ne olduğu ve nasıl sağlanacağı konusunda yapılan
Özgün Çalışmalar ve Projelere Katılım “Küçük Zararlılar” etkinliğinde öğrencilerin meyve ve sebzelerin mikroskop
Proje Adı ortamında yıkanmadan önce ve yıkandıktan sonraki durumlarını gözlemle-
GIDA BEKÇİLERİ meleri sağlandı. Sağlıklı besinleri cazip hale getirerek tüketimlerini arttırmak
Danışman Öğretmen amacıyla “Besin Defilesi” düzenlendi. Gıda Bekçisi Davranış Çizelgesi bir
haftalık süre ile öğrencilere tekrar uygulandı ve sonuçları değerlendirilerek
Havran KAYA SÖKMEN proje sonlandırıldı.
ARALIK 2022
ERGENE
Uygulamanın Amacı: Yardımlaşma, iş birliği, öz güven ve çalışkanlık de-
VELİMEŞE ANADOLU LİSESİ ğerleri kapsamında tüketim çılgınlığının önüne geçmek amaçlanmıştır.
Uygulamanın Özeti: Projemizde toplumumuz açısından çok önemi olan
değerlerimizi genç nesillere aktarmak hedeflenmiştir. Gençlerin çeşitli faali-
yetlerde bulunarak toplumsal değerlerimizi daha iyi özümsemelerini sağla-
mak projenin amacıdır. Her ay üç değer seçilerek bu değerlerin anlamına ve
önemine dair yaparak yaşayarak etkinliklerde bulunmaları ve değerlerin bir
terim ve soyut kavram olmaktan çok hayatın içerisindeki önemli anlar ve so-
mut yaşantılar olduklarının farkına varmalarını sağlamaktır. Amacımız öğ-
rencilerde zaten var olan bu olumlu özellikleri daha da geliştirip yaşamlarının
Uygulama Alanı her aşamasına yerleştirmelerine vesile olmaktır. Bu amaçla öğrencilerimizle
Toplumsal Sorumluluk ve Gönüllülük yardımlaşma, iş birliği, öz güven ve çalışkanlık değerleri kapsamında okulda
Faaliyetleri “İkinci El Pazarı” etkinliği düzenlenmiştir. Öğrencilerin ihtiyaç duymadıkları
eşyalarını atmak yerine birbirleri arasında değiş-tokuş yaparak ya da bağış-
Proje Adı layarak israf etmemeyi, yardımlaşmayı ve iş birliği yapmayı öğrenmeleri he-
İKİNCİ EL PAZARI deflenmiştir. Etkinliğimiz öğrenciler arasında ilgi ile karşılanmış ve amacına
Danışman Öğretmen uygun şekilde gerçekleşmiştir.
Müberra UZAR
30