Page 31 - Çalıkuşu 08 mart 2023
P. 31
Uygulamanın Amacı: Öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerini ARALIK 2022
geliştirmek ve kitap okuma alışkanlığını sanatsal becerilerle destekle-
yerek kazandırmak amaçlanmaktadır. ERGENE
Uygulamanın Özeti: Öncelikli olarak diorama etkinliği tanıtılarak İSTİKLAL İLKOKULU
öğrencilerin dikkatinin çekilmesi sağlandı. Öğretmenin, “Diorama
etkinliğini hangi alanlarda kullanabiliriz?” sorusu ve çağrışımları ile
öğrencilerin zihninde bu etkinliği hikâyeler ile birleştirme fikri oluş-
tu. Böylelikle kendi fikirlerinin ürünlerini ortaya koyma düşüncesi ile
gerekli motive sağlandı. Daha sonra “Ezop Masalları” örnekleri sunu-
larak hikâyelerin seçimi yapıldı. Sınıfta dört farklı hikâye ile gruplar
oluşturularak aynı hikâyeyi anlatan öğrencilerin anlatımlarında farklı
bakış açısı geliştirmeleri hedeflendi. Hikâyeleri okuyup özümsemeleri
için belirli bir süre tanındı. Bu süre sonunda sınıfta öğrenciler ve veli-
lerle “Diorama nasıl yapılır? Bu etkinlikte nelere dikkat edilmeli? Veli, Uygulama Alanı
öğrenciye bu etkinlikte nasıl destek olmalı?” gibi soruları görüşmek Özgün Çalışmalar ve Projelere Katılım
üzere toplantı yapıldı. Dioramalar, yapımı için belirlenen süre sonun- Proje Adı
da okula getirildi. Okulumuz konferans salonunda , “Gözümde Can- Gözümde Canlanır Tüm Hikâyeler
lanır Tüm Hikâyeler” etkinliğini gerçekleştirmek için gerekli düzen-
lemeler yapıldı. Tüm hazırlıklar tamamlandığında okulumuz 1.sınıf Danışman Öğretmen
öğrencilerine okuma yazmaya yönelik heyecanlanmalarını, isteklerini Gamze YASAN
ve okuma alışkanlıklarını artırmak amacıyla masal dinletisi yapıldı.
Akabinde tüm okul öğrencileri için Diorama Sergisi düzenlendi.
ARALIK 2022
ÇERKEZKÖY
SALİHA FİKRİ GÜNER
Uygulamanın Amacı: Yaparak yaşayarak öğrenme ışığında kendini yaratı-
cı yollarla ifade etme, bilinçli üretim-tüketim adına yerli malı kullanımının ANAOKULU
önemi, teknoloji ve tasarım kullanımı konusunda beceri kazanma amaçlan-
mıştır.
Uygulamanın Özeti: Tüketen değil üreten bir nesil olmak adına planlayıp
sınıf içi etkinliklerle desteklenen uygulamayla öğrenciler, ipin yolculuğunda
çorabı keşfetti.
Öğrenciler ip ile oyunlar oynadı, basit örgü örme tekniklerini deneyimledi,
sanat etkinliğinde ipi kullanarak baskılar yaptı. Akabinde öğrenciler, sınıfa
davet edilen bir veli (anneanne) sayesinde ip ile nelerin örüldüğünü ve çeşitli
örgü çorap örneklerini gördüler. Öğrenciler bu tecrübelerin ardında hayal- Uygulama Alanı
lerindeki çorapları çizdiler. Hayal dünyalarında oluşturdukları bu resimler
Çerkezköy Türk Tekstil Vakfı Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi iş birliğiyle Özgün Çalışmalar ve Projelere Katılım
gerçeğe dönüştürüldü. Ayrıca öğrenciler, Çerkezköy Türk Tekstil Vakfı Mes- Proje Adı
leki ve Teknik Anadolu Lisesinde ipin nasıl üretildiğini, ip çeşitlerini, iplerin Küçük Ustaların Çorap Yolculuğu
nasıl işlendiğini, çoraba dönüşme aşamalarını, baskı makinelerini uygulamalı
olarak gördüler. Danışman Öğretmen
Gülçin ŞİT
29