Page 34 - Çalıkuşu 08 mart 2023
P. 34
Uygulamanın Amacı: Öğrencilerimizin doğayı tanımalarını sağla-
OCAK 2023 mak; doğayı tanımaları sırasında dört temel ortamı(Litosfer, Atmos-
MALKARA fer, Hidrosfer, Biyosfer) ve bu ortamda var olan doğal unsurları ortaya
MALKARA ANADOLU LİSESİ koymaktır.
Uygulamanın Özeti: Öğrencilerimizin dört temel ortamdan (Li-
tosfer, Atmosfer, Hidrosfer, Biyosfer) oluşan doğayı daha yakından
ve detaylı bir şekilde tanıması, bu temel ortamlarda bulunan doğal
unsurlar arası etkileşimi ve döngüleri öğrenmesi, döngülere insan
müdahalesinin sonuçlarını ortaya koyarak doğal kaynakların sürdü-
rülebilirliği için yapılması gerekenler hakkında bilinçlenmeleri amaç-
lanmıştır.
Aynı zamanda coğrafya dersi müfredat programında da yer alan ha-
rita, bitki, su okuryazarlığı, arazide çalışma, coğrafi gözlem, coğrafi
sorgulama, kanıt kullanma, değişim ve sürekliliği algılama, doğa ve
Uygulama Alanı vatan sevgisi gibi beceri ve kazanımları edinmeleri sağlanmıştır.
Akademik Başarının Artırılması Öğrencilerimizle öğretmen ve akademisyenlerin hazırladığı eğitim-
Proje Adı ler, bilgilerin pekiştirildiği oyunlar, gözlemler ve uygulamalar gerçek-
Muhteşem Dörtlü
leştirilmiştir. Aynı şekilde proje boyunca öğrencilerin yabancı dil geli-
Danışman Öğretmen şimlerini ve bilişim teknolojilerini kullanma becerileri geliştirilmiştir.
Kemal Akalın Bütün bunlar gerçekleştirilirken öğrencilerimizin tam katılımı ve
öğrenmenin merkezinde olmaları hedeflenmiştir.
OCAK 2023
SÜLEYMANPAŞA Uygulamanın Amacı: Tutum yatırım ve yerli malı haftası kapsamındaki
SELVİ AĞCA KIZILAY bu çalışma ile Türk malının önemini vurgulamak ve ülkemize ait ürünler
tanıtmak amaçlanmaktadır. Ülkenin zengin kaynakları ve kültürel çeşitliliği
ANAOKULU üzerinde öğrencilerde farkındalık oluşturmak amaçlanmıştır.
Uygulamanın Özeti: Tasarruf yapmak, milli kaynaklarımızın daha ve-
rimli şekilde kullanılması, yerli fabrikalar kurulması, paranın dış ülkelere
gitmesini önlemek, temel tüketim maddelerini öz kaynaklardan karşılamak,
ekonomimizi geliştirmek Tutum, Yatırım ve Yerli Malı Haftası’nın belli başlı
amaçları içindedir. Biz de bu bilinci okul öncesi çağında olan çocuklarımıza
benimsetebilmek adına “Benim Gözümden Memleketim” adlı projeyi hayata
geçirdik. Her güne ayrı bölgeler olacak şekilde sınıflarımızla bölgelerimize
ait tüm yöresel özellikleri içeren materyalleri yerleştirdiğimiz stantlarımızı
Uygulama Alanı hazırladık. Yerel kıyafetleri, yemekleri, bölgeye ait her türlü bitkiyi, turistik
Sosyal, Kültürel ve Sportif Faaliyetlerin ve fiziki özellikleri içeren materyalleri, görsel çalışmaları çocuklara, yine yö-
Artırılması reye ait müziklerle ve türkülerle sunarak farkındalık oluşturduk. Projenin
devam ettiği süre boyunca çalışılan bölgeye ait yiyeceklerden oluşan bir okul
Proje Adı beslenme listesi de oluşturularak çocukların bu lezzetleri tatmalarını sağla-
Benim Gözümden Memleketim dık. Proje boyunca çocukların birçok duyusuna dokunmaya çalıştık.
32