Page 33 - çalıkuşu-Mayıs-2022
P. 33
KAPAKLI / KAPAKLI /
İBNİ SİNA İLKOKULU İBNİ SİNA İLKOKULU
ŞUBAT / 2021 ŞUBAT / 2021
Uygulama Alanı: Özgün Çalışmalar ve Projelere Katılım Uygulama Alanı: Özgün Çalışmalar ve Projelere Katılım
“SIFIR ATIK İÇİN ATMIYORUM, HAYAL EDİYORUM,
#VELİMOKULDA” GÜNÜ TASARLIYORUM, DERSLERDE KULLANIYORUM
Uygulamanın Amacı: Sıfır Atık Eğitim Projesi kapsamında Uygulamanın Amacı: 1-Her kaynağın kıymetli olduğunu
hazırlanan ve çocuklara sürdürülebilir yaşam becerilerini kavratmak, 2 - Sıfır atık bilinci oluşturmak, 3- Değerler eğitimini
benimsetmeyi amaçlayan etkinlikler rehberlik edecek olan yaşantısına ve ders kazanımlarına uyarlamak, 4- Türkçe dersi
öğretmenler tarafından uygulanmak üzere planlanmıştır. Bir ay kazanımlarından olan okuduğunu anlama ve olayların oluş
süresince haftada bir gün boyunca uygulanabilecek etkinliklerin sırasına göre sıralanması davranışını kazandırmak, 5-Grup
temel hedefi çocukların “Düşün, Gerekli Değilse Tüketme”, “Daha çalışması yaparak saygı ve iş birliği bilinci oluşturmak, 6-
Az Tüket”, “Değerlendir, Yeniden Kullan”, “Değiştir, Farklı Amaçla Velilelerin desteğini alarak okul -veli-öğretmen-öğrenci iş birliği
Kullan” ve “Dönüştür, Doğa Kazansın” prensiplerinden oluşan 5D bilinci oluşturmak 7- Velilelerin de katılımı ile sıfır atık bilincini
basamaklarını tanımaları ve günlük yaşamları ile ilişki kurmalarına yaygınlaştırmak, 8-Düş gücünü zenginleştirmek ve
velilerinin de iş birliği ve yardımı ile destek olmaktır. yapabildiklerinin farkında olmalarını sağlamak, 9-Kendine güven
Uygulamanın Özeti: Uygulama 1 ay süresince haftada 1 gün duygusunu geliştirmek, 10 - Yaparak -yaşayarak eğitim yöntemini
olacak şekilde planlanmış ve uygulanmıştır. Öncelikle #sıfıratık kullanarak daha kalıcı öğrenme sağlamak, 11-Fablın konusu olan
eğitim videoları izletilerek öğrencilerden geri dönüşüm konusunda hoşgörü değerinin kazanılmasını sağlamak, 12-Sıfır Atık Eğitim
neler yapabilecekleri konusunda düşünmeleri istenilmiştir. Herkes Projesinin hedefi olan “Düşün, Gerekli Değilse Tüketme”, “Daha
evdeki eşyalarını göz önünde bulundurarak tasarlayacağı Az Tüket”, “Değerlendir, Yeniden Kullan”, “Değiştir, Farklı Amaçla
materyale karar vermiş ve yapım aşamasında gereken Kullan” ve “Dönüştür, Doğa Kazansın” prensiplerinden oluşan 5D
malzemeleri veli günü için getirmiştir. Okulumuzda hazırlamış basamaklarını tanımaları ve günlük yaşamları ile ilişki kurmalarına
olduğumuz geri dönüşüm çalışma atölyesine velilerimiz davet destek olmak. 13 - Sıfır Atık Eğitim Projesi kapsamında doğal
edilmiş ve kendi çocukları ile öğretmen rehberliğinde ve iş varlıkların korunması, doğa dostu tüketim alışkanlıkları ve atık
birliğinde çalışma imkanı oluşturulmuştur. yönetimi gibi konularda farkındalık geliştirmekuldu.
SÜLEYMANPAŞA / Şht. ÇERKEZKÖY /
HALİL TUNA AKGÖZ İLKOK. KIZILPINAR İLKOKULU
ŞUBAT / 2021 ŞUBAT / 2021
Uygulama Alanı: Özgün Çalışmalar ve Projelere Katılım Uygulama Alanı: Sosyal Faaliyetlerin Artırılması
ÇOK GÖRME,
SUYU YAKALA
HOŞ GÖR
Uygulamanın Amacı: Suyun tasarruflu kullanılması, tekrar kullanımını Uygulamanın Amacı: Ayın değeri hoşgörünün çocuklara
mümkün kılan yöntemlerin geliştirilmesi, bu amaçla düzenek tasarlama kazandırılması
ve model hazırlama Uygulamanın Özeti: “Ayı ve Arılar” isimli hoşgörü temalı hikaye
Uygulamanın Özeti: Suyun sonsuz bir kaynak olmadığını su döngüsü kitabımızı okuduktan sonra hikayedeki karakterlerin
modeli ile öğrendik. “Bir Su Damlasının Yolculuğu” hikayesini yazdık ve canlandırmasını yaptık. Bu dramada tavşan, ayı, kirpi ve arılar
seslendirerek e-kitap yaptık. Değişen iklim koşulları ve çevre sorunları hoşgörü göstermezken kurbağa hoşgörülü davrandı ve hoşgörü
su kaynaklarının azalmasına sebep olur. Bu sebeple suyu toplama ve
tekrar kullanmaya yönelik neler yapılabileceğini tartıştık. Düzenek değerinin ne olduğunu bize öğretti. Biz de hoşgörü gözlüğümüzü
tasarladık ve bu tasarımları modelledik. Evlerde alınacak önlemleri taktık ve etrafımıza, arkadaşlarımıza hoşgörü ile bakmayı
aldık. Kamu spotu hazırladık. Kültürümüzde “su” ile ilgili deyimler ve denedik. Bu şekilde dünyayı nasıl görürüz nasıl bir dünyaya
atasözlerini görselleştirdik. Mutfakta sebze ve meyve yıkanan sular ile sahip oluruz hayal ettik ve resmettik. “Saygıyı, tahammülü,
bitkileri suladık. Su faturalarını tüketilen su miktarlarını tespit ettik. anlayışı, affediciliği, sabrı ve nezaketi çok görme hataları hoş
Sifonların içine 1 litrelik ağırlıklar koyduk. Bir ay sonraki su giderlerini gör” dedik.
azalttık. Elde Edilen Sonuçlar: Etkinlik öncesinde beyin fırtınası yapılarak
Kurum Dışı Paydaşlar ve Ortaklar: Bu etkinliklerde Yunanistan, çocukların hoşgörünün kelime anlamını bilmedikleri fark
Ukrayna, Bulgaristan ve Kastamonu,Yozgat, Konya ile Aydın'da edilmişti. Bu etkinlik sonunda hoşgörünün ne olduğu sorularına
bulunan okul öncesi ve ilkokul öğrencileri ile eş zamanlı olarak
gerçekleştirdik. doğru cevaplar verebildiler.
33