Page 33 - çalıkuşu-Mayıs-2022
P. 33

KAPAKLI /                                          KAPAKLI /
                                 İBNİ SİNA İLKOKULU                                 İBNİ SİNA İLKOKULU

                                 ŞUBAT / 2021                                       ŞUBAT / 2021

              Uygulama Alanı: Özgün Çalışmalar ve Projelere Katılım  Uygulama Alanı: Özgün Çalışmalar ve Projelere Katılım
                      “SIFIR ATIK İÇİN                                   ATMIYORUM, HAYAL EDİYORUM,
                      #VELİMOKULDA” GÜNÜ                                 TASARLIYORUM, DERSLERDE KULLANIYORUM


         Uygulamanın  Amacı:  Sıfır  Atık  Eğitim  Projesi  kapsamında  Uygulamanın  Amacı:  1-Her  kaynağın    kıymetli  olduğunu
         hazırlanan  ve  çocuklara  sürdürülebilir  yaşam  becerilerini  kavratmak, 2 - Sıfır atık  bilinci oluşturmak, 3- Değerler eğitimini
         benimsetmeyi  amaçlayan  etkinlikler  rehberlik  edecek  olan  yaşantısına ve ders kazanımlarına uyarlamak, 4- Türkçe dersi
         öğretmenler tarafından uygulanmak üzere planlanmıştır. Bir ay  kazanımlarından  olan    okuduğunu  anlama  ve    olayların  oluş
         süresince haftada bir gün  boyunca uygulanabilecek etkinliklerin  sırasına  göre  sıralanması    davranışını    kazandırmak,  5-Grup
         temel hedefi çocukların “Düşün, Gerekli Değilse Tüketme”, “Daha  çalışması  yaparak  saygı    ve  iş  birliği  bilinci  oluşturmak,  6-
         Az Tüket”, “Değerlendir, Yeniden Kullan”, “Değiştir, Farklı Amaçla  Velilelerin desteğini alarak okul -veli-öğretmen-öğrenci iş birliği
         Kullan” ve “Dönüştür, Doğa Kazansın” prensiplerinden oluşan 5D  bilinci oluşturmak 7- Velilelerin de katılımı ile sıfır atık bilincini
         basamaklarını tanımaları ve günlük yaşamları ile ilişki kurmalarına  yaygınlaştırmak,  8-Düş  gücünü  zenginleştirmek  ve
         velilerinin de iş birliği ve yardımı ile destek olmaktır.  yapabildiklerinin farkında olmalarını sağlamak, 9-Kendine güven
         Uygulamanın  Özeti:  Uygulama  1  ay  süresince  haftada  1  gün  duygusunu geliştirmek, 10 - Yaparak -yaşayarak eğitim yöntemini
         olacak şekilde planlanmış ve uygulanmıştır. Öncelikle #sıfıratık  kullanarak daha kalıcı öğrenme sağlamak, 11-Fablın konusu olan
         eğitim videoları izletilerek öğrencilerden geri dönüşüm konusunda  hoşgörü değerinin kazanılmasını sağlamak, 12-Sıfır Atık Eğitim
         neler yapabilecekleri konusunda düşünmeleri istenilmiştir. Herkes  Projesinin hedefi olan “Düşün, Gerekli Değilse Tüketme”, “Daha
         evdeki  eşyalarını  göz  önünde  bulundurarak  tasarlayacağı  Az Tüket”, “Değerlendir, Yeniden Kullan”, “Değiştir, Farklı Amaçla
         materyale  karar  vermiş  ve  yapım  aşamasında  gereken  Kullan” ve “Dönüştür, Doğa Kazansın” prensiplerinden oluşan 5D
         malzemeleri  veli  günü  için  getirmiştir.  Okulumuzda  hazırlamış  basamaklarını tanımaları ve günlük yaşamları ile ilişki kurmalarına
         olduğumuz  geri  dönüşüm  çalışma  atölyesine  velilerimiz  davet  destek olmak. 13 -   Sıfır Atık Eğitim Projesi kapsamında doğal
         edilmiş  ve  kendi  çocukları  ile  öğretmen  rehberliğinde  ve  iş  varlıkların korunması, doğa dostu tüketim alışkanlıkları ve atık
         birliğinde çalışma imkanı oluşturulmuştur.          yönetimi gibi konularda farkındalık geliştirmekuldu.


                                 SÜLEYMANPAŞA / Şht.                                 ÇERKEZKÖY /
                                 HALİL TUNA AKGÖZ İLKOK.                             KIZILPINAR İLKOKULU

                                 ŞUBAT / 2021                                       ŞUBAT / 2021
            Uygulama Alanı: Özgün Çalışmalar ve Projelere Katılım    Uygulama Alanı: Sosyal Faaliyetlerin Artırılması

                                                                         ÇOK GÖRME,
                     SUYU YAKALA
                                                                         HOŞ GÖR


         Uygulamanın Amacı: Suyun tasarruflu kullanılması, tekrar kullanımını  Uygulamanın  Amacı:  Ayın  değeri  hoşgörünün  çocuklara
         mümkün kılan yöntemlerin geliştirilmesi, bu amaçla düzenek tasarlama   kazandırılması
         ve model hazırlama                                  Uygulamanın Özeti: “Ayı ve Arılar” isimli hoşgörü temalı hikaye
          Uygulamanın Özeti: Suyun sonsuz bir kaynak olmadığını su döngüsü   kitabımızı  okuduktan  sonra  hikayedeki  karakterlerin
         modeli ile öğrendik. “Bir Su Damlasının Yolculuğu” hikayesini yazdık ve   canlandırmasını yaptık. Bu dramada tavşan, ayı, kirpi ve arılar
         seslendirerek e-kitap yaptık. Değişen iklim koşulları ve çevre sorunları   hoşgörü göstermezken kurbağa hoşgörülü davrandı ve hoşgörü
         su kaynaklarının azalmasına sebep olur. Bu sebeple suyu toplama ve
         tekrar  kullanmaya  yönelik  neler  yapılabileceğini  tartıştık.  Düzenek   değerinin ne olduğunu bize öğretti. Biz de hoşgörü gözlüğümüzü
         tasarladık  ve  bu  tasarımları  modelledik.  Evlerde  alınacak  önlemleri   taktık  ve  etrafımıza,  arkadaşlarımıza  hoşgörü  ile  bakmayı
         aldık. Kamu spotu hazırladık. Kültürümüzde “su” ile ilgili deyimler ve  denedik.  Bu  şekilde  dünyayı  nasıl  görürüz  nasıl  bir  dünyaya
         atasözlerini görselleştirdik. Mutfakta sebze ve meyve yıkanan sular ile  sahip  oluruz  hayal  ettik  ve  resmettik.  “Saygıyı,  tahammülü,
         bitkileri  suladık.  Su  faturalarını  tüketilen  su  miktarlarını  tespit  ettik.  anlayışı, affediciliği, sabrı ve nezaketi çok görme hataları hoş
         Sifonların içine 1 litrelik ağırlıklar koyduk. Bir ay  sonraki  su giderlerini   gör” dedik.
         azalttık.                                           Elde Edilen Sonuçlar: Etkinlik öncesinde beyin fırtınası yapılarak
         Kurum  Dışı  Paydaşlar  ve  Ortaklar:  Bu  etkinliklerde    Yunanistan,   çocukların  hoşgörünün  kelime  anlamını  bilmedikleri  fark
         Ukrayna,  Bulgaristan  ve  Kastamonu,Yozgat,  Konya  ile  Aydın'da   edilmişti. Bu etkinlik sonunda hoşgörünün ne olduğu sorularına
         bulunan  okul  öncesi  ve  ilkokul  öğrencileri  ile  eş  zamanlı  olarak
         gerçekleştirdik.                                    doğru cevaplar verebildiler.
                                                            33
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38