Page 31 - çalıkuşu-Mayıs-2022
P. 31

KAPAKLI /                                          KAPAKLI / KAPAKLI
                                 GAZİ İLKOKULU                                      ÖZ. EĞT. UYGULAMA OKULU

                                 OCAK / 2022                                         OCAK / 2022

               Uygulama Alanı: Sosyal Faaliyetlerin Artırılması    Uygulama Alanı: Sosyal Faaliyetlerin Artırılması
                      İŞ BİRLİĞİ İLE ÜRETTİK,                             MEVSİMİNDE YAŞA
                      HERKES OKUSUN İSTEDİK                               SAĞLIĞINI KORU


         Uygulamanın  Amacı:  *  Farklı  sınıflardan  öğrencilerin  diyalog  Uygulamanın Amacı: Hazırbulunuşluğa uygun olarak yaparak ve
         içinde  çalışmasını  sağlayarak  iletişim  ve  kendini  ifade  etme  yaşayarak, gerçeğe uygun görsel ve somutlaştırılmış üç boyutlu
         becerilerinin gelişimine destek olmak. Farklı sınıflar arasındaki  materyallerle  tüm  öğrencilerimizin    öğretmenlerimiz  eşliğinde
         diyaloğu güçlendirmek. * Öğrencilerde öz güven gelişimine katkı  sonbahar  ve  kış  mevsimlerinin  özelliklerini  öğrenmelerini,
         sunmak. * Öğrencilerin ortaya çıkardıkları ürünleri hediye ederek  mevsimine  uygun  giyinme,  beslenme  ve  sağlıklı  yaşam
         hediyeleşmenin  verdiği  olumlu  duyguları  deneyimlemelerini  becerilerini kazanmasını sağlamak.
         sağlamak.  *  Öğrencilerin  kendi  emekleriyle  bir  ürün  ortaya  Uygulamanın  Özeti:  Okulumuzdaki  uygun  alanları
         koymalarını  sağlayarak  üretme  çabalarını  teşvik  etmek.  *  öğrencilerimizin  performans  düzeylerini  ve  gelişimlerini
         Öğrencilerin sanatsal faaliyetlere olan ilgi ve yeteneklerini ortaya  destekleyici şekilde sonbahar ve kış mevsimine ait köşeler haline
         çıkarmak.  *  Öğrencilerin  kendi  ürettikleri  ayraçları  kullanarak  getirerek  ;  sınıf  içi  etkinliklerimizi  okulumuzda  uygun  olarak
         onları  kitap  okumaya  teşvik  etmek.  *  Ayraç  hediye  edilen  dizayn  edilmiş  bu  köşelerde  tüm  öğrencilerimizle  birlikte  bu
         öğrencilerde  de  kitap  okumanın  önemine  vurgu  yaparak  mevsimlere özgü yetileri, becerileri ve özellikleri bağımsız bir
         okumaya  teşvik  etmek.  *  Öğrencilerin  somut  bir  ürün  ortaya  şekilde  söyleyip,  gösterebilecek  uygunluğa  erişmeleri  için
         koyarak  başarı  duygusunu  tatmasını  sağlamak  ve  farklı  hazırlanmıştır.
         alanlarda  becerilerini  kullanmaya  teşvik  etmek.  *  Etkinlik
         süresince  kullanılan  materyallerin  paylaşımlı  bir  şekilde
         kullanılmasını  teşvik  etmek  ve  yardımlaşmaya  özendirmek.  *
         Çalışmanın  kütüphane  ortamında  yapılarak  öğrencilerin
         kitaplara olan ilgilerini artırmak.



                                 SÜLEYMANPAŞA / ŞEHİT ÖĞRT.                          HAYRABOLU /
                                 NEŞE ALTEN ANAOKULU                                 ELLA ANAOKULU

                                 ŞUBAT / 2021                                       ŞUBAT / 2021
                Uygulama Alanı: Akademik Başarının Artırılması  Uygulama Alanı: Eğitim Öğretime Erişimin Artırılması

                     GEZGİN                                              VELİ
                     KÜTÜPHANE                                           SEMİNERLERİ


         Uygulamanın Amacı: Çocuklarda kitap sevgisi ve kitap okuma  Uygulamanın Amacı:  Çocuklarımızın  ebeveynleriyle  bir  araya
         bilinci oluşturup sürekliliğini sağlamak. Paylaşma ve başkalarının  gelerek erken çocukluk döneminde bilinmesi elzem konularla
         eşyalarına sahip çıkma sorumluluğunu pekiştirmek.   ilgili bilgileri paylaşmak ve onların deneyimlerinden faydalanmak.
          Uygulamanın  Özeti:  Sınıfta  yapılan  "Günün  Kitabı"  Seçilen konularla ilgili bilinçli farkındalık yaratmak. Ebeveyn-okul
         uygulamasında çocukların okula gelir gelmez o gün okunacak  iletişimini arttırmak. Erken çocukluk döneminde kaliteyi arttırarak
         kitabı merakla inceledikleri, okunan kitapları dinlerken ilgilerinin  ev destekli öğrenmeyi sağlamak.
         üst  seviyede  olduğu  gözlemlendi.  Bunun  yanında  sorulan  Uygulamanın Özeti: Sene başında velilerimize dağıtılan ihtiyaç
         sorularla bazı çocukların hiç kitabı olmadığı tespit edildi. Bundan  belirleme  formlarından  da  faydalanarak  erken  çocukluk
         yola çıkarak ocak ayında karne ile birlikte her çocuğa bir kitap  döneminde bilinmesi önem taşıyan 1) Çocuk Kitapları 2) Çocukla
         hediye edildi . Her çocuğun sadece bir kitabı okuması yetersiz  İletişim 3) Mahremiyet Eğitimi 4) Çocuk Resimleri 5) Çocuk ve
         olacağı için ikinci dönem, dönem boyunca belirlenen günlerde  Oyun olmak üzere  5 konu belirledik. 15 günde bir  olacak şekilde
         kitap  değişim  projesi  ile  alınan  tüm  kitapların  her  çocuk  belirlediğimiz  tarihlerde  2  öğretmenimizin  sunumlarıyla
         tarafından okunması amaçlandı. Ayrıca bu proje ile çocukların  velilerimizle  bir  araya  geldik.  Sunumlarda  özellikle  dikkat
         kitaplarını  paylaşması  ve  ödünç  aldığı  kitabın  sorumluluğunu  ettiğimiz şey sıradan slayt okuma şeklinde olmaması oldu. Her
         alarak  ona  zarar  vermeden  sahip  çıkarak  geri  getirmesini  konu velilerin aktif olarak sunumun içerisinde uygulamalı nasıl
         sağlamak hedeflendi.                                yer alacağı düşünülerek ve eğlenceli hale getirilerek planlandı.
                                                            31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36