Page 31 - çalıkuşu-Mayıs-2022
P. 31
KAPAKLI / KAPAKLI / KAPAKLI
GAZİ İLKOKULU ÖZ. EĞT. UYGULAMA OKULU
OCAK / 2022 OCAK / 2022
Uygulama Alanı: Sosyal Faaliyetlerin Artırılması Uygulama Alanı: Sosyal Faaliyetlerin Artırılması
İŞ BİRLİĞİ İLE ÜRETTİK, MEVSİMİNDE YAŞA
HERKES OKUSUN İSTEDİK SAĞLIĞINI KORU
Uygulamanın Amacı: * Farklı sınıflardan öğrencilerin diyalog Uygulamanın Amacı: Hazırbulunuşluğa uygun olarak yaparak ve
içinde çalışmasını sağlayarak iletişim ve kendini ifade etme yaşayarak, gerçeğe uygun görsel ve somutlaştırılmış üç boyutlu
becerilerinin gelişimine destek olmak. Farklı sınıflar arasındaki materyallerle tüm öğrencilerimizin öğretmenlerimiz eşliğinde
diyaloğu güçlendirmek. * Öğrencilerde öz güven gelişimine katkı sonbahar ve kış mevsimlerinin özelliklerini öğrenmelerini,
sunmak. * Öğrencilerin ortaya çıkardıkları ürünleri hediye ederek mevsimine uygun giyinme, beslenme ve sağlıklı yaşam
hediyeleşmenin verdiği olumlu duyguları deneyimlemelerini becerilerini kazanmasını sağlamak.
sağlamak. * Öğrencilerin kendi emekleriyle bir ürün ortaya Uygulamanın Özeti: Okulumuzdaki uygun alanları
koymalarını sağlayarak üretme çabalarını teşvik etmek. * öğrencilerimizin performans düzeylerini ve gelişimlerini
Öğrencilerin sanatsal faaliyetlere olan ilgi ve yeteneklerini ortaya destekleyici şekilde sonbahar ve kış mevsimine ait köşeler haline
çıkarmak. * Öğrencilerin kendi ürettikleri ayraçları kullanarak getirerek ; sınıf içi etkinliklerimizi okulumuzda uygun olarak
onları kitap okumaya teşvik etmek. * Ayraç hediye edilen dizayn edilmiş bu köşelerde tüm öğrencilerimizle birlikte bu
öğrencilerde de kitap okumanın önemine vurgu yaparak mevsimlere özgü yetileri, becerileri ve özellikleri bağımsız bir
okumaya teşvik etmek. * Öğrencilerin somut bir ürün ortaya şekilde söyleyip, gösterebilecek uygunluğa erişmeleri için
koyarak başarı duygusunu tatmasını sağlamak ve farklı hazırlanmıştır.
alanlarda becerilerini kullanmaya teşvik etmek. * Etkinlik
süresince kullanılan materyallerin paylaşımlı bir şekilde
kullanılmasını teşvik etmek ve yardımlaşmaya özendirmek. *
Çalışmanın kütüphane ortamında yapılarak öğrencilerin
kitaplara olan ilgilerini artırmak.
SÜLEYMANPAŞA / ŞEHİT ÖĞRT. HAYRABOLU /
NEŞE ALTEN ANAOKULU ELLA ANAOKULU
ŞUBAT / 2021 ŞUBAT / 2021
Uygulama Alanı: Akademik Başarının Artırılması Uygulama Alanı: Eğitim Öğretime Erişimin Artırılması
GEZGİN VELİ
KÜTÜPHANE SEMİNERLERİ
Uygulamanın Amacı: Çocuklarda kitap sevgisi ve kitap okuma Uygulamanın Amacı: Çocuklarımızın ebeveynleriyle bir araya
bilinci oluşturup sürekliliğini sağlamak. Paylaşma ve başkalarının gelerek erken çocukluk döneminde bilinmesi elzem konularla
eşyalarına sahip çıkma sorumluluğunu pekiştirmek. ilgili bilgileri paylaşmak ve onların deneyimlerinden faydalanmak.
Uygulamanın Özeti: Sınıfta yapılan "Günün Kitabı" Seçilen konularla ilgili bilinçli farkındalık yaratmak. Ebeveyn-okul
uygulamasında çocukların okula gelir gelmez o gün okunacak iletişimini arttırmak. Erken çocukluk döneminde kaliteyi arttırarak
kitabı merakla inceledikleri, okunan kitapları dinlerken ilgilerinin ev destekli öğrenmeyi sağlamak.
üst seviyede olduğu gözlemlendi. Bunun yanında sorulan Uygulamanın Özeti: Sene başında velilerimize dağıtılan ihtiyaç
sorularla bazı çocukların hiç kitabı olmadığı tespit edildi. Bundan belirleme formlarından da faydalanarak erken çocukluk
yola çıkarak ocak ayında karne ile birlikte her çocuğa bir kitap döneminde bilinmesi önem taşıyan 1) Çocuk Kitapları 2) Çocukla
hediye edildi . Her çocuğun sadece bir kitabı okuması yetersiz İletişim 3) Mahremiyet Eğitimi 4) Çocuk Resimleri 5) Çocuk ve
olacağı için ikinci dönem, dönem boyunca belirlenen günlerde Oyun olmak üzere 5 konu belirledik. 15 günde bir olacak şekilde
kitap değişim projesi ile alınan tüm kitapların her çocuk belirlediğimiz tarihlerde 2 öğretmenimizin sunumlarıyla
tarafından okunması amaçlandı. Ayrıca bu proje ile çocukların velilerimizle bir araya geldik. Sunumlarda özellikle dikkat
kitaplarını paylaşması ve ödünç aldığı kitabın sorumluluğunu ettiğimiz şey sıradan slayt okuma şeklinde olmaması oldu. Her
alarak ona zarar vermeden sahip çıkarak geri getirmesini konu velilerin aktif olarak sunumun içerisinde uygulamalı nasıl
sağlamak hedeflendi. yer alacağı düşünülerek ve eğlenceli hale getirilerek planlandı.
31