Page 30 - çalıkuşu-Mayıs-2022
P. 30

ÇERKEZKÖY / AZİZE-                                  ÇORLU / ŞEHİT
                                 ŞAHAP BOZKURT ANAOKULU                              HAMZA ÇAVUŞ İLKOKULU

                                 OCAK / 2022                                         OCAK / 2022

             Uygulama Alanı: Özgün Çalışmalar ve Projelere Katılım  Uygulama Alanı: Özgün Çalışmalar ve Projelere Katılım
                      ARTIK MATERYALLERİMİZ                              GEÇMİŞİ SIFIRLA
                      ATIK OLMAYACAK                                     GELECEĞİNE ADIM AT PROJESİ


         Uygulamanın Amacı: Velilere ve öğrencilere israfın önlenmesi,  Uygulamanın  Amacı:  Doğadaki  atıkların  geri  dönüşümünü
         kaynakların daha verimli kullanılması, atık miktarını azaltmayı ve  sağlayarak, enerji, emek ve zaman tasarrufu sağlamak.
         oluşan atıkları geri dönüştürmeyi öğretmeyi amaçlayan , çöpe  Uygulamanın Özeti: Renklerine göre atık kutuları oluşturuldu. O
         atmayıp  ürünleri  dönüştürüp  kullanmaya  yöneltmek  amacıyla  kutular öğrencilere giydirildi ve farkındalık yaratmak için drama
         farkındalık  oluşturmayı  sağlayan  bir  projedir.  Çocukların  ve  çalışması yapıldı. Atık kutusu rolündeki öğrencilere ne kutusu
         velilerin  doğal  varlıkların  korunması  ,  doğa  dostu  tüketim  oldukları hakkında bilgi verdiler. Drama videoları sosyal medya
         alışkanlıkları  ,  atık  yönetimi  gibi  konularda  farkındalık  hesapları ile duyuruldu. Sınıflarda izletildi.
         geliştirmesini sağlamak  amaçlanmıştır.             Kurum  Dışı  Paydaşlar  ve  Ortaklar:  Belediye,  Geri  Dönüşüm
          Uygulamanın  Özeti:  Veliler  ve  öğrencilerle  atıklar  ve  doğal  Tesisleri, Kaymakamlık, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
         kaynaklarımız hakkında konuşuldu. Çöplerde neler olduğu, çöpe
         atılan her şeyin kullanılmaz halde olup olmadığı hakkında beyin
         fırtınası  yapıldı.  Atık  materyallerin  çöpe  atılmayıp  tekrar
         kullanılması için nasıl dönüşümler yapılabilir sorusu hakkında
         konuşuldu.  Öğrencilerle  sınıf  içerisinde  cam  kavanozlar
         kumbaraya  dönüştürüldü.    Sonrasında  öğrenci  velileriyle
         görüşülerek  evde  bulunan  atık  durumdaki  malzemelerin  geri
         dönüştürülmesi  teşvik  edildi.  Dönüştürülen  materyaller  okula
         gönderilerek bir sergi yapıldı.   Yapılan sergi, öğrenci ve veliler
         tarafından gezilerek farkındalık oluşturuldu.



                                 KAPAKLI / MEHMET-ELFİDE                            SÜLEYMANPAŞA / ŞEHİT

                                 ERDEGÜL İLKOKULU                                   ÖĞRT. NEŞE ALTEN ANAOKULU
                                 OCAK / 2022                                         OCAK / 2022
             Uygulama Alanı: Özgün Çalışmalar ve Projelere Katılım  Uygulama Alanı: Özgün Çalışmalar ve Projelere Katılım

                     GERİ DÖNÜŞÜMDE OYUNCAKLARIM,                        EKOLOJİK OKURYAZARLIK

                     KUMBARAMDA SAKLI PARALARIM

         Uygulamanın Amacı: 1. Küçük yaşta geri dönüşüme karşı olumlu  Uygulamanın Amacı: Çevreye duyarlı, doğayla yaşamayı bilen,
         tutum ve davranışlar geliştirmek. 2. İlerideki yaşantısında doğayı  ekolojik  farkındalığı  olan,  tüketim  yaparken  çevreyi  düşünen,
         seven, içinde bulunduğu çevreye değer veren ve hayat boyu geri  meraklı,  araştırmacı,  gözlem  yapan,  çözümler  üretebilen,
         dönüşümü  hem  evinde  hem  iş  yerinde  uygulayan  ve  stressiz, daha sağlıklı, mutlu bireyler yetiştirmek.
         uygulanmasını teşvik eden yetişkinler olmalarını sağlamak. 3.  Uygulamanın  Özeti:  Uygulamada  en  önemli  eğitim  aracımız
         Geri dönüşüme yönelik alışkanlıkları kazanırken aynı zamanda  “Doğa”dır ve çocuk için eğitici, öğretici malzemenin en güzelidir.
         tutumlu ve bilinçli tüketici olma yolunda ilerleyen bireyler olmak.  Doğada bulunan canlı ve cansız her obje uygulamamızın bir
         4. Paranın değerini bilerek, ihtiyaç dışı harcamalar yerine, elinde  parçasıdır.  Yıl  içerisinde  kazandırılması  hedeflenen  kazanım,
         bulunan materyallerle yeni ürünler ortaya koyabilmek.  gösterge, sayı, şekil, örüntü vb. birçok kavram bahçe etkinlikleri
          Uygulamanın Özeti: Okulumuz 1-B ve 2-A sınıflarında eğitim  ve doğal malzemeler (taş, kozalak, dal parçası, toprak, yağmur
         öğretim gören öğrenciler, geri dönüşümde kullanılabilecek kağıt,  suyu, kar, dökülen yapraklar vb.) kullanılarak ekolojik etkinlikler
         cam,  metal,  ahşap,  plastik  ve  kompozit  atıkları  kullanarak  ile  bütünleştirilerek  çocuklara  kazandırılmaktadır.  Okul
         oyuncaklar yaptı. Bu oyuncakları yaparken ekonomik, ergonomik  bahçesinde çocuklarla birlikte kurulan böcek otelinde, canlıların
         ve  dayanıklı  olmasına  dikkat  ettiler.  Öğrenciler  özellikle  doğadaki davranışları onlara zarar vermeden incelenebilmekte,
         sınıflarında  ve  eğitim  yaşantılarında  kullanabilecekleri  yağmur suyu hasadı ile suyun doğa için önemine değinilmekte,
         oyuncaklar yaptı.                                   yapılan  deneyler  ile  atıkların  toprakta  yok  olma  süreleri  ve
                                                             mevsim geçişlerinde doğadaki değişim gözlenmektedir.
                                                           30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35