Page 29 - çalıkuşu-Mayıs-2022
P. 29
KAPAKLI / ŞEHİT SÜLEYMANPAŞA / ŞEHİT
DEMET SEZEN ANAOKULU ÖĞRT. NEŞE ALTEN ANAOKULU
OCAK / 2022 OCAK / 2022
Uygulama Alanı: Akademik Başarının Artırılması Uygulama Alanı: Eğitim Öğretime Erişimin Artırılması
GEZEGENLER VE
BİLİM ŞENLİĞİ
GÜNEŞ SİSTEMİNİ ÖĞRENİYORUM
Uygulamanın Amacı: Çocuklara araştırma yapma alışkanlığı Uygulamanın Amacı: Çocukların merak ve ilgilerini harekete
kazandırmak. Bilimsel süreç becerilerinin yaparak yaşayarak geçirerek fen bilimlerine karşı farkındalıklarının artırılması ve
öğrenilmesini, kazanılmasını sağlamak. Neden sonuç ilişkisi uzay, gezegenler ve güneş sistemi bilgilerinin yaparak
kurarak çocukların problem çözmeyi öğrenmesini ve problem yaşayarak akılda kalıcılığının sağlanması.
çözme becerilerinin gelişmesini sağlamak. Uygulamanın Özeti: Ay, dünya, uzay, güneş sistemi ve
Uygulamanın Özeti: İbni Sina İlkokulu öğrencilerinin katılımıyla gezegenlerle ilgili beyin fırtınası ile başlayarak eğitici animasyon
malzemelerini daha önceden hazırlamış olduğumuz deneyleri izletilir, bunlarla ilgili puzzle, maketler, dramalar yapılır.
ikişerli, üçerli gruplar halinde yaparak yaşayarak, eğlenerek Çocuklarla birlikte güneş sistemi ve gezegenlerin yörünge
öğrendiklerimizi uygulamalı olarak gerçekleştirdik. Çocuklar hareketlerinin inceleneceği bir drama merkezi yapılır. Bu
birbirleriyle iletişim kurarak araç gereç kullanma becerilerini gezegen kartlarını kullanarak incelemeye fırsat tanınır. Dramada
geliştirdiler. İlginç deneyler ile hem çocukların yaratıcılıkları gezegenlerin ve güneş siteminin kavramlarının tam
gelişti hem de iş birliği ile öğrenme fırsatı buldular. İş birliği kurma anlaşılabilmesi için her bir öğrenci bir gezegen kartını alarak o
sırasında yardımlaşma içinde bulunduğu grup birliğinin farkına gezegen rolüne girer ve yörüngede gezegenine göre hareket
varma gibi önemli denemeler yaşandı. Böylece gelecekte iş eder.
yaşamında çok önemli bir beceri olarak çocukların karşısına
çıkacak, belirli bir çalışma için başkalarıyla birlikte, hem kendi
görüş ve yeteneklerinin ortaya konulmasına, hem de
başkalarının katkılarını destekleyerek ve kabul ederek
çalışabilme alışkanlığı kazanılmasına destek olunuldu.
SÜLEYMANPAŞA SÜLEYMANPAŞA / ŞEHİT
TEKİRDAĞ RAM ÖĞRT. NEŞE ALTEN ANAOKULU
OCAK / 2022 OCAK / 2022
Uygulama Alanı: Eğitim Öğretime Erişimin Artırılması Uygulama Alanı: Kurumsal Kapasitesinin Artırılması
POZİTİF DİSİPLİN ROTASINDA TEKİR-AĞ PROJESİ-
İŞLER HER ZAMAN YOLUNDA OKULÖNCESİ PAYLAŞIM ETKİNLİĞİ
Uygulamanın Amacı: Rehber öğretmen normu olmayan okullara Uygulamanın Amacı: Okul öncesi eğitimini ve okullaşma oranını
Tekirdağ İl Danışma Kurulunun aldığı karar ile ayda bir kez geliştirmek adına paylaşım ve önerilerde bulunmak,farklı okul
müşavirlik hizmeti verilmektedir. Bu kapsamda Tekirdağ öncesi eğitim kurumlarındaki öğrencilerle ortak etkinlikler
Rehberlik ve Araştırma Merkezinin sorumluluğunda bulunan 16 düzenlemek ve farkındalık oluşturmak, farklı okul öncesi eğitim
okulun velilerine ve öğrencilerine yönelik “Pozitif Disiplin” kurumlarındaki öğretmenlerin deneyimlerini ve birikimlerini
konusunda hem uzaktan eğitim araçları ile hem yüz yüze eğitim paylaşacakları ortamlar oluşturulması
verilerek rehber öğretmen olmayan okullarda velilerin rehberlik Uygulamanın Özeti: Tekir-ağ Projesi okul öncesi eğitim
hizmetlerine erişimlerinin artması amaçlanmıştır. kurumlarıyla zümre öğretmenler ve idarecilerin katılımı ile ortak
Uygulamanın Özeti: Çalışmaların bir kısmı okullarda yüz yüze, bir faaliyet düzenlenmesi kapsamında, Şehit Öğretmen Neşe
bir kısmı ise uzaktan eğitim araçları ile kurumda görev yapan üç Alten Anaokulu, Çınarlı Anaokulu ve Kiraz Çiçeği Anaokulu
psikolojik danışman tarafından gerçekleştirilmiştir. Velilere idarecileri ve zümre öğretmenleri okulumuzda misafir edilmiş
yönelik yapılan eğitimlerde velilerin öncelikle disiplin olup okul öncesi eğitimi ile ilgili yapılan çalışmalar paylaşılmış ve
konusundaki görüşleri değerlendirilmiş, ardından negatif disiplin ortak faaliyet olarak 3 okulun iki ayda bir paylaşım günleri
ve pozitif disiplin arasındaki ayrım anlatılarak güncel örnekler ile yapmasına karar verilmiştir. Bu paylaşım günlerinde okul öncesi
ev ortamında pozitif disiplin ortamının nasıl sağlanacağı ve kalıcı eğitimini ve okullaşma oranını geliştirmek adına yapılabilecek
davranış değişikliğinin olması için nelere dikkat edileceği çalışmalar, çocuklarla birlikte yapılacak ortak etkinlikler,
noktasında bilgilendirme yapılmıştır. öğretmenlerin deneyimleri ve birikimleri paylaşılacaktır.
29