Page 29 - çalıkuşu-Mayıs-2022
P. 29

KAPAKLI / ŞEHİT                                    SÜLEYMANPAŞA / ŞEHİT
                                 DEMET SEZEN ANAOKULU                               ÖĞRT. NEŞE ALTEN ANAOKULU

                                 OCAK / 2022                                         OCAK / 2022

             Uygulama Alanı: Akademik Başarının Artırılması      Uygulama Alanı: Eğitim Öğretime Erişimin Artırılması
                                                                         GEZEGENLER VE
                      BİLİM ŞENLİĞİ
                                                                         GÜNEŞ SİSTEMİNİ ÖĞRENİYORUM


         Uygulamanın  Amacı:  Çocuklara  araştırma  yapma  alışkanlığı  Uygulamanın  Amacı:  Çocukların  merak  ve  ilgilerini  harekete
         kazandırmak.  Bilimsel  süreç  becerilerinin  yaparak  yaşayarak  geçirerek  fen  bilimlerine  karşı  farkındalıklarının  artırılması  ve
         öğrenilmesini,  kazanılmasını  sağlamak.  Neden  sonuç  ilişkisi  uzay,  gezegenler  ve  güneş  sistemi  bilgilerinin    yaparak
         kurarak çocukların problem çözmeyi öğrenmesini ve problem  yaşayarak akılda kalıcılığının sağlanması.
         çözme becerilerinin gelişmesini sağlamak.           Uygulamanın  Özeti:  Ay,  dünya,  uzay,  güneş  sistemi  ve
          Uygulamanın Özeti: İbni Sina İlkokulu öğrencilerinin katılımıyla  gezegenlerle ilgili beyin fırtınası ile başlayarak eğitici animasyon
         malzemelerini daha önceden hazırlamış olduğumuz deneyleri  izletilir,  bunlarla  ilgili  puzzle,  maketler,  dramalar  yapılır.
         ikişerli,  üçerli  gruplar  halinde  yaparak  yaşayarak,  eğlenerek  Çocuklarla  birlikte  güneş  sistemi  ve  gezegenlerin  yörünge
         öğrendiklerimizi  uygulamalı  olarak  gerçekleştirdik.  Çocuklar  hareketlerinin    inceleneceği  bir  drama  merkezi  yapılır.  Bu
         birbirleriyle  iletişim  kurarak  araç  gereç  kullanma  becerilerini  gezegen kartlarını kullanarak incelemeye fırsat tanınır. Dramada
         geliştirdiler.  İlginç  deneyler  ile  hem  çocukların  yaratıcılıkları  gezegenlerin  ve  güneş  siteminin  kavramlarının  tam
         gelişti hem de iş birliği ile öğrenme fırsatı buldular. İş birliği kurma  anlaşılabilmesi için  her bir öğrenci  bir gezegen kartını alarak o
         sırasında yardımlaşma içinde bulunduğu grup birliğinin farkına  gezegen rolüne girer ve yörüngede gezegenine göre hareket
         varma  gibi  önemli  denemeler  yaşandı.  Böylece  gelecekte  iş  eder.
         yaşamında  çok  önemli  bir  beceri  olarak  çocukların  karşısına
         çıkacak, belirli bir çalışma için başkalarıyla birlikte, hem kendi
         görüş  ve  yeteneklerinin  ortaya  konulmasına,  hem  de
         başkalarının  katkılarını  destekleyerek  ve  kabul  ederek
         çalışabilme alışkanlığı kazanılmasına destek olunuldu.



                                 SÜLEYMANPAŞA                                       SÜLEYMANPAŞA / ŞEHİT

                                 TEKİRDAĞ RAM                                       ÖĞRT. NEŞE ALTEN ANAOKULU
                                 OCAK / 2022                                         OCAK / 2022
             Uygulama Alanı: Eğitim Öğretime Erişimin Artırılması  Uygulama Alanı: Kurumsal Kapasitesinin Artırılması

                     POZİTİF DİSİPLİN ROTASINDA                          TEKİR-AĞ PROJESİ-

                     İŞLER HER ZAMAN YOLUNDA                             OKULÖNCESİ PAYLAŞIM ETKİNLİĞİ

         Uygulamanın Amacı: Rehber öğretmen normu olmayan okullara  Uygulamanın Amacı: Okul öncesi eğitimini ve okullaşma oranını
         Tekirdağ  İl  Danışma  Kurulunun  aldığı  karar  ile  ayda  bir  kez  geliştirmek adına   paylaşım ve önerilerde bulunmak,farklı okul
         müşavirlik  hizmeti  verilmektedir.  Bu  kapsamda  Tekirdağ  öncesi  eğitim  kurumlarındaki  öğrencilerle  ortak  etkinlikler
         Rehberlik ve Araştırma Merkezinin sorumluluğunda bulunan 16  düzenlemek ve farkındalık oluşturmak, farklı okul öncesi eğitim
         okulun  velilerine  ve  öğrencilerine  yönelik  “Pozitif  Disiplin”  kurumlarındaki  öğretmenlerin  deneyimlerini  ve  birikimlerini
         konusunda hem uzaktan eğitim araçları ile hem yüz yüze eğitim  paylaşacakları ortamlar oluşturulması
         verilerek rehber öğretmen olmayan okullarda velilerin rehberlik  Uygulamanın  Özeti:  Tekir-ağ  Projesi  okul  öncesi  eğitim
         hizmetlerine erişimlerinin artması amaçlanmıştır.   kurumlarıyla zümre öğretmenler ve idarecilerin katılımı ile ortak
          Uygulamanın Özeti: Çalışmaların bir kısmı okullarda yüz yüze,  bir faaliyet düzenlenmesi kapsamında, Şehit Öğretmen Neşe
         bir kısmı ise uzaktan eğitim araçları ile kurumda görev yapan üç  Alten  Anaokulu,  Çınarlı  Anaokulu  ve  Kiraz  Çiçeği  Anaokulu
         psikolojik  danışman  tarafından  gerçekleştirilmiştir.  Velilere  idarecileri  ve  zümre  öğretmenleri  okulumuzda  misafir  edilmiş
         yönelik  yapılan  eğitimlerde  velilerin  öncelikle  disiplin  olup okul öncesi eğitimi ile ilgili yapılan çalışmalar paylaşılmış ve
         konusundaki görüşleri değerlendirilmiş, ardından negatif disiplin  ortak  faaliyet  olarak  3  okulun  iki  ayda  bir  paylaşım  günleri
         ve pozitif disiplin arasındaki ayrım anlatılarak güncel örnekler ile  yapmasına karar verilmiştir. Bu paylaşım günlerinde okul öncesi
         ev ortamında pozitif disiplin ortamının nasıl sağlanacağı ve kalıcı  eğitimini ve okullaşma oranını geliştirmek adına yapılabilecek
         davranış  değişikliğinin  olması  için  nelere  dikkat  edileceği  çalışmalar,  çocuklarla  birlikte  yapılacak  ortak  etkinlikler,
         noktasında bilgilendirme yapılmıştır.               öğretmenlerin deneyimleri ve birikimleri paylaşılacaktır.
                                                            29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34