Page 29 - çalıkuşu-4-CONVERT.cdr
P. 29
ERGENE / ATATÜRK SÜLEYMANPAŞA /
ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİS. SELVİ AĞCA ANAOKULU
NİSAN / 2022 NİSAN / 2022
Uygulama Alanı: Özgün Çalışmalar ve Projelere Katılım Uygulama Alanı: Eğitim Öğretime Erişimin Artırılması
MESLEK DERSLERİNDEN
OKUL ÖNCESİNE ANİMASYON YAŞADIĞIM ŞEHRİ TANIYORUM
Uygulamanın Amacı: Çocuk gelişimi ve eğitimi bölümü Uygulamanın Amacı: Okul Öncesi öğrencilerinin bilişsel ve
öğrencilerinin meslek derslerinde edindikleri kazanımları sosyal gelişimlerini desteklemek Tekirdağ şehrinin kültürel
animasyon etkinlikleri uygulayarak sahada kullanması özellikerini yaşatmak,şehrin kültürel varlıklarını merak edip
Uygulamanın Özeti: Çocuk gelişimi ve eğitimi bölümü öğrenmelerini sağlamak,kültür, tarih ve turizm kavramlarını
öğrencilerinin meslek derslerinde edindikleri kazanımlar anlayabilmeleri ve araştırma yapma isteklerini geliştirmelerini
doğrultusunda animasyon, drama ve oyun etkinliklerini sağlamak.
Ergenede bulunan okuloncesi ve özel eğitim öğrencilerine Uygulamanın Özeti: Tekirdağı anlatan resimlerden oluşturulacak
uygulaması pano için araştırma yapılarak resimler hazırlandı. Okulumuz 5
Kurum Dışı Paydaşlar ve Ortaklar: Ergene İLçesindeki yaş öğrencilerine tekirdağa özgü ürünler hazırlamak için
bünyesinde okulöncesi sınıfı bulunduran okullar, bünyesinde sorumluluklar verildi.(3 boyutlu ayçiçeçekleri, kiraz ağaçları,
özel alt sınıf bulunduran okullar, Sağlık Mahallesi Muhtarlığı tekirdağa özgü olan Tekirdağ köftesinin oyun hamurları ile
Uygulamada Karşılaşılan Zorluklar ve Dikkat Edilecek Hususlar: hazırlnaması sağlandı.) Öğrenciler Tekirdağa özgü ürünleri evde
Ulaşım ve malzeme ihtiyacı velileri ile birlikte hazırladılar. Okulumuz bahçesine masa ile
Elde Edilen Sonuçlar: Şartları elverişsiz koşullarda bulunan kurulan alana hazırlanan ürünler ve panaolar çıkarıldı.
okulöncesi ve özel eğitim öğrencilerinin sosyal etkinliklere Öğrencilerimiz bahçeye çıkarak sergilenen ürünleri ve
katılımını sağlamak. Çocuk gelişimi bölümü öğrencilerinin ders hazırlanan panoları incelediler. Çocuklara inceleme sonrası
kazanımlarını sahada uygulama imkanı sağlamak. kültürel özelliklerimizin daha iyi kavratılması adına roller verildi.
SÜLEYMANPAŞA / ŞEHİT SARAY / MUSTAFA KEMALPAŞA
HALİL TUNA AKGÖZ İLK. MESLEKİ VE TEKNİK AND. LİS.
NİSAN / 2022 NİSAN / 2022
Uygulama Alanı: Eğitim Öğretime Erişimin Artırılması Uygulama Alanı: Kurumsal Kapasitesinin Artırılması
MASAL ATLETİZİM GENÇ KIZLAR
KAHRAMANLARI ARAMIZDA
Uygulamanın Amacı: 58. Kütüphaneler Haftası kapsamnda kitap Uygulamanın Amacı: Okul sporlarına katılımı artırmak.
okumayı eğlenceli ve ilgi çekici hale getirmek, kitap okumanın Öğrencilerin sportif faaliyetlerde farkındalığını artırmak.
önemini anlatmak. Uygulamanın Özeti: Buradaki asıl amacımız sporu seven bilinçli
Uygulamanın Özeti: 58. Kütüphaneler Haftası Kutlama Programı özgüveni yüksek bireyler yetiştirmek, gençlerimizi her türlü kötü
kapsamında, okulumuz 2-D sınıfı öğrencileri ,Sınıf Öğretmeni alışkanlıktan uzak tutarak sporu sevdirmektir. Lise
Merzide Çakır yönetiminde Kostümlü Balo düzenlediler. Kitap öğrencilerinden kızlardan oluşan atletizim takımı ile il genelinde
okumanın önemini eğlenceli bir uslüpla izleyen yaşıtlarına çeşitli dallarda musabakalara katıldık.
aktardılar. Köstümlerini iki hafta süren ,bir görev olarak , veli Kurum Dışı Paydaşlar ve Ortaklar: --
katılımıyla hazırlayan öğrenciler , bilmecelerini kendileri yazdılar. Uygulamada Karşılaşılan Zorluklar ve Dikkat Edilecek Hususlar:
ı
Seyircilere Masal Kahramanlarından Bilmeceler sordular. Sporcular n haz rl k a amas nda ; olduk a emek ve zaman
ı
ı
ı
ş
ç
ı
Sahneledikleri performansı , yaklaşık 250 öğrenci ve velinin harcad k.
k
izlediği bir programa dönüştüren 28 minik masal kahramanı Elde Edilen Sonuçlar: Öğrenciler; Gen ç ızlar-a tak ı ı il birincisi
m
ü
ş
şiirler okudular, şarkılar eşliğinde dans ettiler. olduk. 27 madalyala ald k. T rkiye grup ampiyonas nda
ı
ı
Uygulamada Karşılaşılan Zorluklar ve Dikkat Edilecek Hususlar: Tekirda ğ ilini temsil etme hakk ı kazand ık.
Salon ortamında sunulan bu tür programlarda performansı
etkileyen unsurlardan biri mikrofon olmaktadır.
29