Page 24 - çalıkuşu-4-CONVERT.cdr
P. 24
MURATLI / KAPAKLI/BÜYÜKŞEHİR
TALATPAŞA ORTAOKULU BELEDİYESİ İSMET İNÖNÜ İLK.
MART / 2022 MART / 2022
Uygulama Alanı: Kurumsal Kapasitenin Artırılması Uygulama Alanı: Eğitim Öğretime Erişimin Artırılması
ÇANAKKALE 4D BİZ KİTAP OKUYORUZ
Uygulamanın Amacı: 1) Okulumuzda Eğitim 4.0 dönüşümünü Uygulamanın Amacı: ‘’Okumanın yaşı yoktur’’ anlayışı ile
başlatmak, 2) Vatanseverlik ve Millî tarih bilinci geliştirmek, 3) En öğrencilerimizden yola çıkarak tüm insanlığa örnek olmasını
son teknolojiyi (4D, QR Code) kullanabilme becerisini temenni ettiğimiz bu etkinliğimizde okuma ilmine hakim olmanın,
kazandırmak, 4) Zaman ve mekandan bağımsız, teknolojinin negatif kolaylıklarına direndiği son dönemlerin
bireyselleştirilmiş, esnek eğitim bilinci kazandırmak, 5) Kitap gözlemine bağlı olarak; okulumuzdaki öğrencilerin birlik ve
okuma bilinci kazandırmak için temalı kütüphane kazandırmak, beraberliğini pekiştirecek şekilde, aktif öğrenme sürecinden
6) Araştırma alışkanlığı kazandırmak, 7) Görsel, işitsel, faydalanma vizyonu ile okuma sürecini dinamik hale dönüştürme
dokunsal, duyusal tüm uyaranlarla, öğrencilerin kendi öğrenme misyonunu yerine getirme düşüncesi, okulumuzca BİZ KİTAP
sitillerinin farkına varmalarını sağlamak, 8) El işi becerilerini OKUYORUZ projesi kapsamında gerçekleştirilmek
geliştirmek, 9) Takım çalışmasında yer almalarını sağlamak, istenmektedir. Bu etkinliğin amacı doğrultusunda yola çıkarak
sosyalleşmek ve grup bilinci oluşturmak, 10) Geri Dönüşüm dönem sonuna dek, öğrencileri kitap okumaya teşvik etmeliyiz.
Kültürü kazandırmak 11) Tarihi olaylarımızı çeşitli masa oyunları, Uygulamanın Özeti: Haftada bir gün ve o gün içerisindeki bir ders
bilgisayar oyunları ve mobil uygulamalarla örtük-gizil saatinin, tüm okul bazında kitap okuma saati olarak merkezi
öğrenmelerini sağlamak amacıyla düzenlenmiştir. 12) Okula anons sistemiyle duyurularak okuma sürecimiz devam
aidiyet ve gurur duygusunu kazandırmak. etmektedir. Her öğrencinin haftalık okuduğu kitap sayısı, haftalık
Uygulamanın Özeti: Endüstri 4.0'a geçilen dünyada eğitimin olarak planlanmış şablona kaydedilmekte olup, dönem sonunda
bundan etkilenmemesi düşünülemez. en çok kitap okuyan ilk 10 öğrenciye, yine kendisine faydalı
olması amaçlanan hediyeler verilecektir.
KAPAKLI / SÜLEYMANPAŞA /
GAZİ İLKOKULU TEKİRDAĞ RAM
MART / 2022 MART / 2022
Uygulama Alanı: Eğitim Öğretime Erişimin Artırılması Uygulama Alanı: Kurumsal Kapasitesinin Artırılması
BİR ADIM SONRASINI
CEPTE REHBERLİK
ÖĞRENİYORUM
Uygulamanın Amacı: Rehberlik servisi olarak sosyal medya Uygulamanın Amacı: Rehber öğretmen normu olmayan okullara
vasıtası ile (instagram) daha fazla veliye ulaşarak okul aile iş Tekirdağ İl Danışma Kurulu'nun aldığı karar ile ayda bir kez
birliğinin artmasına katkıda bulunmak, Çalışan anne babaların müşavirlik hizmeti verilmekte ve bu şekilde rehberlik alanında
çoğunluğu oluşturduğu bir veli grubuna ihtiyaç duydukları erişimlerinin arttırılması hedeflenmektedir. Bu kapsamda
konularda başvurabilecekleri doğru bir kaynak oluşturmak, Tekirdağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi'nin sorumluluğunda
Sosyal medyanın bilgiye ulaşmada da kullanabileceğini bulunan 16 okulun öğrencilerine yönelik üst öğrenim
göstermek, Velilerin uzman desteğine ihtiyaç duydukları konular kurumlarının tanıtılması konusunda eğitim verilmesi
ile ilgili güvenilir kaynaklar sunmak, farklı görüşler hakkında bilgi amaçlanmıştır. Bu şekilde ilimizin rehberlik alanında yerel hedefi
edinmelerini sağlamak, Okulun salt akademik başarını ötesinde olan "Geleceği Planlama" konusunda da çalışma yapılmış
öğrencilerin psikososyal açıdan da sağlıklı gelişimlerini olacaktır.
önemseyen bir kurum olduğunu göstermek. Uygulamanın Özeti: Anasınıfı, ilkokul 4. sınıf ve ortaokul 4. sınıf
Uygulamanın Özeti: Ailelerin okul rehberlik servisine en çok öğrencilerine üst öğrenim kurumları hakkında bilgilendirme
başvurdukları konular ve ilkokul çağı gelişim özekllikleri dikkate yapılmış ve öğrencilerin farkındalık kazanmaları sağlanmıştır.
alınarak öğrencilerin doğru anne baba tutumları sayesinde Kurum Dışı Paydaşlar ve Ortaklar: Rehber öğretmen normu
sağlıklı bir psikososyal gelişim göstermelerini desteklemek , okul olmayan okullar
içi yapılan faaliyetlerden velilerin haberdar edilmesi için içerik
paylaşımları yapılmaktadır.
24