Page 28 - çalıkuşu-4-CONVERT.cdr
P. 28

SÜLEYMANPAŞA /                                      KAPAKLI/BÜYÜKŞEHİR
                                 CUMHURİYET ANAOKULU                                 BELEDİYESİ İSMET İNÖNÜ İLK.

                                 MART / 2022                                         NİSAN / 2022

            Uygulama Alanı: Özgün Çalışmalar ve Projelere Katılım  Uygulama Alanı: Eğitim Öğretime Erişimin Artırılması

                     ZOOM-Ç eTwinning PROJESİ                            KİTAP DEMEK GELECEK DEMEK



         Uygulamanın Amacı: Oyunu eğitimin vazgeçilmez bir parçası  Uygulamanın  Amacı:  Milli  Eğitim  Bakanlığı'nın  başlattığı
         haline  getirmek.•  Çocukların  öğretmenleriyle  birlikte  ''Kütüphanesiz Okul Kalmasın'' projesi kapsamında ihtiyacı olan
         yapılandırılmış oyuncaklar yerine açık uçlu serbest (loose parts)  okullara hikaye kitabı temin etmek.
         materyalleriyle  etkileşim  kurmasını  sağlamak  Erken  çocukluk  Uygulamanın  Özeti:  Milli  Eğitim  Bakanlığı'nın  ''Kütüphanesiz
         eğitimi dönemindeki çocuklar için kolay erişilebilir, ucuz ve etkili  Okul Kalmasın'' projesi çerçevesinde başlattığımız proje ile 2019
         materyaller  kullanarak  nitelikli  programlar  geliştirme  ve  yılında  Mardin  Yolbaşı'nda  bulunan  Şehit  Jandarma  Uzman
         uygulamaların geliştirilmesini sağlamak. Çocukların, ailelerin ve  Çavuş Muhammet Çoban ve Şehit Jandarma Onbaşı Hikmet
         öğretmenlerin açık uçlu serbest materyaller ile oyunu ve eğitim  Zengin  İlkokullarına  kitap  gönderimi  sağlamıştık.  Bu  kez  de
         ortamlarını içselleştirmeleri materyalleriyle etkileşim kurmasını  Samsun  Bafra  Evrenuşağı  İlkokulu'nun  kitap  çağrısına  kulak
         sağlamak.                                           verdik. Yapılan çalışma ile 400'e yakın hikaye kitabı toplandı.
          Uygulamanın Özeti: Şubat ayında başlayan bu projede her ay bir  Yaşadıkları  bölgeden  kilometrelerce  uzağa  aslında  bir  kitap
         tema  proje  kurucuları  tarafından  verilmekte  ve  bu  tema  kadar  yakın  olduklarını  farkeden  öğrencilerimiz,  Evrenuşağı
         kapsamında  açık  uçlu  materyalleri  çocuklara  sunarak  İlkokulu'ndaki  akranlarına  heyecan  ve  mutluluklarını  anlatan
         oynamaları  sağlanmaktadır.  Öğrencilerin  daha  önce  oyuncak  mektuplar da yazdılar. Toplanan 400'e yakın kitap ve mektuplar
         olarak  görmedikleri  kartan  bardak  ,mandal,pipet,boş  oyun  paketlenerek 10 adet öğrencimizle birlikte kargo ile Samsun'a
         hamuru kutuları ve sınıftaki her tür açık uçlu materyal kullanılarak  gönderildi.
         çocukların keşif yapmaları,yaratıcı olmaları paylaşma ve iş birliĞi  Kurum Dışı Paydaşlar ve Ortaklar: Ptt
         yapmaları sağlanmaktadır.





                                 ÇORLU/EMLAK KONUT                                  ÇORLU /
                                 ERGENE VADİSİ İLKOKULU                             ATATÜRK İLKOKULU

                                 NİSAN / 2022                                        NİSAN / 2022
             Uygulama Alanı: Eğitim Öğretime Erişimin Artırılması  Uygulama Alanı: Kurumsal Kapasitesinin Artırılması


                     TATİLDE DE OKU-YORUM                                KÜÇÜK MUCİTLER



         Uygulamanın Amacı: Ara  tatil  döneminde  öğrencilerin  okuma  Uygulamanın Amacı: Projemizin amacı, öğrencilere buluşların
         becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunmak. Ailece keyifli vakit  ihtiyaçlardan  doğduğunu  sezdirmek  ve  geçmişten  günümüze
         geçirmelerini  sağlamak,  konuşma  ve  kendilerini  sözlü  olarak  gelişimini anlatmak, mucit ya da bilim insanı olmanın özelliklerini
         ifade etme becerilerinin geliştirilmesini sağlamak.  fark ettirmek ve ünlü mucitleri tanıtmaktır. Ayrıca kendilerinin de
         Uygulamanın Özeti: Ara tatil için seçilen ''küçük prens'' kitabı  birer mucit olabileceklerini farkettirmek, hayal güçlerini harekete
         öğrenci ve veliler ile birlikte okundu. Zoom üzerinden yapılan  geçirerek  özgün  buluşlar  ve  fikirler  ortaya  koymalarını
         toplantı ile web 2.0 araçlarından biri olan kahoot! Uygulaması  sağlamaktır.
         kullanılarak  mini  bir  değerlendirme  yapıldı.  Değerlendirme  Uygulamanın  Özeti:  4.  sınıf  zümre  ortaklığı  ile  yürüttüğümüz
         sonucu  veli  ve  öğrenciler  söz  alarak  kitap  hakkındaki  projemizde Sosyal Bilgiler dersindeki Bilim ,Teknoloji ve Toplum
         düşüncelerini paylaştı.                             ünitesinin  kazanımları  doğrultusunda  öğrencilerimizden
          Kurum Dışı Paydaşlar ve Ortaklar: 1/a sınıfı öğrenci velileri  öncelikle  bilim  insanlarının  hayatlarını  araştırmalarını  istedik.
         Uygulamada Karşılaşılan Zorluklar ve Dikkat Edilecek Hususlar:  Daha sonra bilim adamlarının kişisel özelliklerini benimsemeleri
         Elde Edilen Sonuçlar: Öğrencilerde kitap okumaya karşı olumlu  için seçtikleri bir bilim insanın icadını araştırmalarını , buluşunun
         bir  davranış  geliştirildi.  Kendini  sözlü  olarak  ifade  edebilme  maketini veye çizimlerini yapmalarını istedik. Derslerde yapılan
         becerisi  gelişti.  Velilerin  etkinliğe  doğrudan  katılımı  ile  ailece  sunumlar ardından öğrencilerimizden kendilerine özgü bir buluş
         okuma alışkanlığı kazandırılmasına katkıda bulunuldu.  üretmelerini bekledik ve bu konuda onları yönlendirdik.
                                                           28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33