Page 28 - çalıkuşu-4-CONVERT.cdr
P. 28
SÜLEYMANPAŞA / KAPAKLI/BÜYÜKŞEHİR
CUMHURİYET ANAOKULU BELEDİYESİ İSMET İNÖNÜ İLK.
MART / 2022 NİSAN / 2022
Uygulama Alanı: Özgün Çalışmalar ve Projelere Katılım Uygulama Alanı: Eğitim Öğretime Erişimin Artırılması
ZOOM-Ç eTwinning PROJESİ KİTAP DEMEK GELECEK DEMEK
Uygulamanın Amacı: Oyunu eğitimin vazgeçilmez bir parçası Uygulamanın Amacı: Milli Eğitim Bakanlığı'nın başlattığı
haline getirmek.• Çocukların öğretmenleriyle birlikte ''Kütüphanesiz Okul Kalmasın'' projesi kapsamında ihtiyacı olan
yapılandırılmış oyuncaklar yerine açık uçlu serbest (loose parts) okullara hikaye kitabı temin etmek.
materyalleriyle etkileşim kurmasını sağlamak Erken çocukluk Uygulamanın Özeti: Milli Eğitim Bakanlığı'nın ''Kütüphanesiz
eğitimi dönemindeki çocuklar için kolay erişilebilir, ucuz ve etkili Okul Kalmasın'' projesi çerçevesinde başlattığımız proje ile 2019
materyaller kullanarak nitelikli programlar geliştirme ve yılında Mardin Yolbaşı'nda bulunan Şehit Jandarma Uzman
uygulamaların geliştirilmesini sağlamak. Çocukların, ailelerin ve Çavuş Muhammet Çoban ve Şehit Jandarma Onbaşı Hikmet
öğretmenlerin açık uçlu serbest materyaller ile oyunu ve eğitim Zengin İlkokullarına kitap gönderimi sağlamıştık. Bu kez de
ortamlarını içselleştirmeleri materyalleriyle etkileşim kurmasını Samsun Bafra Evrenuşağı İlkokulu'nun kitap çağrısına kulak
sağlamak. verdik. Yapılan çalışma ile 400'e yakın hikaye kitabı toplandı.
Uygulamanın Özeti: Şubat ayında başlayan bu projede her ay bir Yaşadıkları bölgeden kilometrelerce uzağa aslında bir kitap
tema proje kurucuları tarafından verilmekte ve bu tema kadar yakın olduklarını farkeden öğrencilerimiz, Evrenuşağı
kapsamında açık uçlu materyalleri çocuklara sunarak İlkokulu'ndaki akranlarına heyecan ve mutluluklarını anlatan
oynamaları sağlanmaktadır. Öğrencilerin daha önce oyuncak mektuplar da yazdılar. Toplanan 400'e yakın kitap ve mektuplar
olarak görmedikleri kartan bardak ,mandal,pipet,boş oyun paketlenerek 10 adet öğrencimizle birlikte kargo ile Samsun'a
hamuru kutuları ve sınıftaki her tür açık uçlu materyal kullanılarak gönderildi.
çocukların keşif yapmaları,yaratıcı olmaları paylaşma ve iş birliĞi Kurum Dışı Paydaşlar ve Ortaklar: Ptt
yapmaları sağlanmaktadır.
ÇORLU/EMLAK KONUT ÇORLU /
ERGENE VADİSİ İLKOKULU ATATÜRK İLKOKULU
NİSAN / 2022 NİSAN / 2022
Uygulama Alanı: Eğitim Öğretime Erişimin Artırılması Uygulama Alanı: Kurumsal Kapasitesinin Artırılması
TATİLDE DE OKU-YORUM KÜÇÜK MUCİTLER
Uygulamanın Amacı: Ara tatil döneminde öğrencilerin okuma Uygulamanın Amacı: Projemizin amacı, öğrencilere buluşların
becerilerini geliştirmelerine katkıda bulunmak. Ailece keyifli vakit ihtiyaçlardan doğduğunu sezdirmek ve geçmişten günümüze
geçirmelerini sağlamak, konuşma ve kendilerini sözlü olarak gelişimini anlatmak, mucit ya da bilim insanı olmanın özelliklerini
ifade etme becerilerinin geliştirilmesini sağlamak. fark ettirmek ve ünlü mucitleri tanıtmaktır. Ayrıca kendilerinin de
Uygulamanın Özeti: Ara tatil için seçilen ''küçük prens'' kitabı birer mucit olabileceklerini farkettirmek, hayal güçlerini harekete
öğrenci ve veliler ile birlikte okundu. Zoom üzerinden yapılan geçirerek özgün buluşlar ve fikirler ortaya koymalarını
toplantı ile web 2.0 araçlarından biri olan kahoot! Uygulaması sağlamaktır.
kullanılarak mini bir değerlendirme yapıldı. Değerlendirme Uygulamanın Özeti: 4. sınıf zümre ortaklığı ile yürüttüğümüz
sonucu veli ve öğrenciler söz alarak kitap hakkındaki projemizde Sosyal Bilgiler dersindeki Bilim ,Teknoloji ve Toplum
düşüncelerini paylaştı. ünitesinin kazanımları doğrultusunda öğrencilerimizden
Kurum Dışı Paydaşlar ve Ortaklar: 1/a sınıfı öğrenci velileri öncelikle bilim insanlarının hayatlarını araştırmalarını istedik.
Uygulamada Karşılaşılan Zorluklar ve Dikkat Edilecek Hususlar: Daha sonra bilim adamlarının kişisel özelliklerini benimsemeleri
Elde Edilen Sonuçlar: Öğrencilerde kitap okumaya karşı olumlu için seçtikleri bir bilim insanın icadını araştırmalarını , buluşunun
bir davranış geliştirildi. Kendini sözlü olarak ifade edebilme maketini veye çizimlerini yapmalarını istedik. Derslerde yapılan
becerisi gelişti. Velilerin etkinliğe doğrudan katılımı ile ailece sunumlar ardından öğrencilerimizden kendilerine özgü bir buluş
okuma alışkanlığı kazandırılmasına katkıda bulunuldu. üretmelerini bekledik ve bu konuda onları yönlendirdik.
28