Page 31 - çalıkuşu-2-convert.cdr
P. 31

SÜLEYMANPAŞA / ŞEHİT ÖĞRT.                           SÜLEYMANPAŞA
                                NEŞE ALTEN ANAOKULU                                  VEDAT ÇELİKER ANAOKULU

                                 ARALIK / 2021                                      ARALIK / 2021

               Uygulama Alanı: Akademik Başarının Artırılması    Uygulama Alanı: Eğitim Öğretime Erişimin Artırılması
                      BİLİM                                              GÖNÜLDEN
                      GÜNÜ                                               BİR HEDİYE


         Uygulamanın Amacı: Okul öncesi fen ve doğa etkinlikleri  Uygulamanın  Amacı:  Öğrencilerimizin  paylaşma,
         çocuklarda ilk olarak merak ve heyecan uyandırmaktadır.  karşılıksız  yardım  etme,  kardeşlik  gibi  manevi  duyguları
         Böylelikle çocuklarda neden-sonuç ilişkisi kurarak ortaya  yaşamalarını sağlamak.
         çıkacak  tabloda  kendine  yönelik  tahminlerde  bulunarak  Uygulamanın  Özeti:  Çocuklar  Van  iline  bağlı
         hem  hayal  gücünü,  hem  de  iletişimini  fazlasıyla  Değirmenköy’de  bulunan  Değirmen  İlkokulu’ndaki
         desteklemektedir. Diğer alanlara ek olarak kendini iyi ifade  Ümmügülsüm BORAN Öğretmen ile irtibata geçtiler. Her iki
         etme becerisini geliştirmekte, sosyal ve duygusal açıdan  okulun projeye dahil olan öğrencileri birebir eşleştirilerek
         daha özgüvenli bireyler olarak kendilerini geliştirmektedir.  öğrencilerin iletişim bilgileri öğretmenleri tarafından alındı.
          Uygulamanın Özeti: Her hafta bir çocuk bilim insanı olarak  Her  öğrenci  projenin  amacı  doğrultusunda  eşleştiği
         seçilir ve yaş grubuna uygun basit ve zararsız bir deney  arkadaşına hediyesini aldı. Hediyeler gönderilmek üzere
         belirlenir. Belirlenen deney bilim gününden önce aile ve  paketlendi. Kargoyla karşılıklı gönderim yapıldı.
         çocuk tarafından evde uygulanır, sebep-sonuçları aile ile  Elde  Edilen  Sonuçlar:  Çocukların  paylaşma  duygusunu
         tartışılır. Bilim Günü o haftanın bilim insanı olarak seçilen  geliştirmek ve sosyal sorumluluk duygusunu geliştirmek
         çocuk  deney  malzemeleri  ile  okula  gelir;  minik  bir  bilim  Uygulamanın Sürdürülebilirliği Nasıl Sağlanacak?: Bu uygulama
         insanı gibi giyinip bilim köşesine geçer ve arkadaşlarına   her yıl gönüllülük esasına göre devam ettirilebilir.
         deney için gerekli malzemeleri tanıtır, deneyin adını söyler.






                                 SÜLEYMANPAŞA                                       ÇERKEZKÖY
                                 TEKİRDAĞ RAM                                       AZİZE-ŞAHAP BOZKURT ANAOK.

                                 ARALIK / 2021                                      ARALIK / 2021
             Uygulama Alanı: Kurumsal Kapasitesinin Artırılması  Uygulama Alanı: Özgün Çalışmalar ve Projelere Katılım

                     ADIM ADIM                                           BİR BAŞKADIR
                     ÖZEL EĞİTİM                                         BENİM MEMLEKETİM


         Uygulamanın  Amacı:  Tanılama,  Özel  eğitime  ihtiyacı  olan  Uygulamanın Amacı: Öğrencilerin kültürel değerlerimizin,
         bireylerin yeterli ve yetersiz yönleri ile bireysel özelliklerini ve  ülkemizin doğal güzelliklerinin, zenginliklerinin, çeşitliliğinin
         ilgilerini  belirlemek  amacıyla  tıbbi,  psiko-sosyal  ve  eğitim   farkında olmasını sağlamak ve öğrencilerimize ulusal bilinç
         alanlarında  yapılan  değerlendirme  sürecidir.  Özel  eğitim   kazandırmak  amaçlanmıştır.  Ülkemizin  her  bölgesindeki
         gerektiren  bireylerin  tanılanması  ve  eğitim  hizmetlerinin   ürün  çeşitliliğini  ,  doğal  güzelliklerini,  yemeklerini,
         belirlenmesinde  iki  tür  modelden  yararlanılmaktadır.  Bunlar   kıyafetlerini, yöresel oyunlarını, iklim özelliklerini, tarihini,
         ‘’TIBBİ TANILAMA’’ ve ‘’EĞİTSEL TANILAMA’’ dır.     kültürel  değerlerini  ve  birçok  bölgesel  özelliklerini
          Uygulamanın Özeti: Özel eğitim süreci dört ayrı adım olarak   öğrencilere tanıtmak, bilgiler vermek amaçlanmıştır.
         planlanmıştır.  Birinci  videoda  özel  gereksinimli  çocuğun  sınıf
         ortamında  öğretmenleri  tarafından  fark  edilme  süreci   Uygulamanın Özeti: Öğrencilerimize etkinlik saatlerimizde
         anlatılmıştır. İkinci videoda okul yönlendirmesi sonrası Rehberlik   Türkiye’nin  bölgeleri  hakkında  bilgiler  verildi.  Sonra
         ve  Araştırma  Merkezinde  olan  tanılama  süreci  hakkında   ülkemizin bölgelerine ait olan ürünler getirildi. Her bir ürün
         kapsamlı  bilgi  verilmiştir.  Üçüncü  videoda  özel  gereksinimli  ait olan bölgeye yerleştirildi. Marmara Bölgesi, Karadeniz
         öğrenci  hakkında  Özel  Eğitim  Hizmetleri  Değerlendirme  Bölgesi,  Doğu  Anadolu  Bölgesi,  Güneydoğu  Anadolu
         Kurulunun aldığı eğitim tedbiri doğrultusunda okullara yapılan  Bölgesi,  İç  Anadolu  Bölgesi,  Akdeniz  Bölgesi  ve  Ege
         yerleştirme süreci anlatılmıştır.                   Bölgesine yönelik sergi alanları oluşturuldu.
                                                            31
   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36