Page 31 - çalıkuşu-2-convert.cdr
P. 31
SÜLEYMANPAŞA / ŞEHİT ÖĞRT. SÜLEYMANPAŞA
NEŞE ALTEN ANAOKULU VEDAT ÇELİKER ANAOKULU
ARALIK / 2021 ARALIK / 2021
Uygulama Alanı: Akademik Başarının Artırılması Uygulama Alanı: Eğitim Öğretime Erişimin Artırılması
BİLİM GÖNÜLDEN
GÜNÜ BİR HEDİYE
Uygulamanın Amacı: Okul öncesi fen ve doğa etkinlikleri Uygulamanın Amacı: Öğrencilerimizin paylaşma,
çocuklarda ilk olarak merak ve heyecan uyandırmaktadır. karşılıksız yardım etme, kardeşlik gibi manevi duyguları
Böylelikle çocuklarda neden-sonuç ilişkisi kurarak ortaya yaşamalarını sağlamak.
çıkacak tabloda kendine yönelik tahminlerde bulunarak Uygulamanın Özeti: Çocuklar Van iline bağlı
hem hayal gücünü, hem de iletişimini fazlasıyla Değirmenköy’de bulunan Değirmen İlkokulu’ndaki
desteklemektedir. Diğer alanlara ek olarak kendini iyi ifade Ümmügülsüm BORAN Öğretmen ile irtibata geçtiler. Her iki
etme becerisini geliştirmekte, sosyal ve duygusal açıdan okulun projeye dahil olan öğrencileri birebir eşleştirilerek
daha özgüvenli bireyler olarak kendilerini geliştirmektedir. öğrencilerin iletişim bilgileri öğretmenleri tarafından alındı.
Uygulamanın Özeti: Her hafta bir çocuk bilim insanı olarak Her öğrenci projenin amacı doğrultusunda eşleştiği
seçilir ve yaş grubuna uygun basit ve zararsız bir deney arkadaşına hediyesini aldı. Hediyeler gönderilmek üzere
belirlenir. Belirlenen deney bilim gününden önce aile ve paketlendi. Kargoyla karşılıklı gönderim yapıldı.
çocuk tarafından evde uygulanır, sebep-sonuçları aile ile Elde Edilen Sonuçlar: Çocukların paylaşma duygusunu
tartışılır. Bilim Günü o haftanın bilim insanı olarak seçilen geliştirmek ve sosyal sorumluluk duygusunu geliştirmek
çocuk deney malzemeleri ile okula gelir; minik bir bilim Uygulamanın Sürdürülebilirliği Nasıl Sağlanacak?: Bu uygulama
insanı gibi giyinip bilim köşesine geçer ve arkadaşlarına her yıl gönüllülük esasına göre devam ettirilebilir.
deney için gerekli malzemeleri tanıtır, deneyin adını söyler.
SÜLEYMANPAŞA ÇERKEZKÖY
TEKİRDAĞ RAM AZİZE-ŞAHAP BOZKURT ANAOK.
ARALIK / 2021 ARALIK / 2021
Uygulama Alanı: Kurumsal Kapasitesinin Artırılması Uygulama Alanı: Özgün Çalışmalar ve Projelere Katılım
ADIM ADIM BİR BAŞKADIR
ÖZEL EĞİTİM BENİM MEMLEKETİM
Uygulamanın Amacı: Tanılama, Özel eğitime ihtiyacı olan Uygulamanın Amacı: Öğrencilerin kültürel değerlerimizin,
bireylerin yeterli ve yetersiz yönleri ile bireysel özelliklerini ve ülkemizin doğal güzelliklerinin, zenginliklerinin, çeşitliliğinin
ilgilerini belirlemek amacıyla tıbbi, psiko-sosyal ve eğitim farkında olmasını sağlamak ve öğrencilerimize ulusal bilinç
alanlarında yapılan değerlendirme sürecidir. Özel eğitim kazandırmak amaçlanmıştır. Ülkemizin her bölgesindeki
gerektiren bireylerin tanılanması ve eğitim hizmetlerinin ürün çeşitliliğini , doğal güzelliklerini, yemeklerini,
belirlenmesinde iki tür modelden yararlanılmaktadır. Bunlar kıyafetlerini, yöresel oyunlarını, iklim özelliklerini, tarihini,
‘’TIBBİ TANILAMA’’ ve ‘’EĞİTSEL TANILAMA’’ dır. kültürel değerlerini ve birçok bölgesel özelliklerini
Uygulamanın Özeti: Özel eğitim süreci dört ayrı adım olarak öğrencilere tanıtmak, bilgiler vermek amaçlanmıştır.
planlanmıştır. Birinci videoda özel gereksinimli çocuğun sınıf
ortamında öğretmenleri tarafından fark edilme süreci Uygulamanın Özeti: Öğrencilerimize etkinlik saatlerimizde
anlatılmıştır. İkinci videoda okul yönlendirmesi sonrası Rehberlik Türkiye’nin bölgeleri hakkında bilgiler verildi. Sonra
ve Araştırma Merkezinde olan tanılama süreci hakkında ülkemizin bölgelerine ait olan ürünler getirildi. Her bir ürün
kapsamlı bilgi verilmiştir. Üçüncü videoda özel gereksinimli ait olan bölgeye yerleştirildi. Marmara Bölgesi, Karadeniz
öğrenci hakkında Özel Eğitim Hizmetleri Değerlendirme Bölgesi, Doğu Anadolu Bölgesi, Güneydoğu Anadolu
Kurulunun aldığı eğitim tedbiri doğrultusunda okullara yapılan Bölgesi, İç Anadolu Bölgesi, Akdeniz Bölgesi ve Ege
yerleştirme süreci anlatılmıştır. Bölgesine yönelik sergi alanları oluşturuldu.
31