Page 30 - çalıkuşu-2-convert.cdr
P. 30

KAPAKLI                                             SÜLEYMANPAŞA
                                 SANAYİCİLER İLKOKULU                                SELVİ AĞCA KIZILAY ANAOKULU

                                 KASIM / 2021                                        KASIM / 2021

             Uygulama Alanı: Özgün Çalışmalar ve Projelere Katılım  Uygulama Alanı: Özgün Çalışmalar ve Projelere Katılım
                      TERARYUM İLE                                       MİSAFİR
                      İL TANITIMI                                        SALYANGOZLAR


         Uygulamanın  Amacı:  1-Teraryum  tasarlamak.  2-Yaşadığı  il  Uygulamanın Amacı: Doğayı ve doğada yaşayan canlıları
         hakkında  bilgi  sahibi  olmak  ve  bu  bilgiyi  paylaşmak  3-Süreç   gözlemlemek, tanımak. Yaşayarak öğrendiklerimizi kalıcı
         odaklı iş birliğine dayalı faaliyet geliştirmek. 4-Bitki yetiştiriciliği   hale getirmek.
         hakkında  gerekli  ortam  ve  bakım  koşulları  oluşturmak.  5-  Uygulamanın  Özeti:  İzini  Arayan  Salyangoz  hikayesi
         Egitimde yeni yaklaşımlar sergilemek.               okunur.  Çocuklara  hikayenin  kahramanı  hakkında  bilgi
          Uygulamanın Özeti: Okulumuz 2/K Sınıfı öğrencileri öncelikle   aktarılır. Daha sonra bahçeye çıkılarak hem sonbaharda
         Tekirdağ’a özgü ögeler konusunda araştırma yaptı. Araştırma
         sonucunda  Tekirdağ’ı  tanıtacak  en  temel  unsurları  seçti.  Bu   doğa  gözlemlenir  hem  de  buldukları  salyangozlar  sınıfa
         unsurlar  3  boyutlu  ve  minimal  objeler  olarak  tasarladı.  Grup   getirilir.  Sınıfta  onlara  uygun  ısı  ve  ışık  ayarı  yapılarak
         çalışması ve iş birliğine dayanan bu etkinliklere topraktan taşa,   kabuklarından çıkmaları beklenir. Salyangozların yürüyüş
         akvaryumdan  lavantaya  her  öğrenci  katkı  sağladı. Ardından,  şekli gözlemlendikten sonra tekrar bahçeye geri bırakılır.
         örnek teraryumlar incelendi. Veli desteği ile teraryum oluşturuldu.  Kurum  Dışı  Paydaşlar  ve  Ortaklar:  Aynı  yaş  grubu
         Teraryum’un görsel dizaynının yanı sıra bir bitki yetişmesi ve  anaokulları ve İlkokullar.
         gözlemlenmesi adına çiçekler dikildi. Bu çiçeklerin uygun su,   Elde  Edilen  Sonuçlar:  Araştıran  gözlemlerini  aktaran
         sıcaklık,  güneş  ihtiyaçları  ve  bakımı  tüm  sınıfça  üstlenildi.   çocukların  merak  duygusu  canlı  tutulur.  Doğada  vakit
         Tekirdağ Teraryumu farklı öğrencilerle paylaşmak üzere Thing   geçirerek doğaya karşı duyarlı olunur. Keşfetmekten keyif
         Link  Web  2.0  aracıyla  Tekirdağ’ın  en  meşhur  unsurlarının   alarak  sorumluluk  bilinci  kazanırlar.  Çalışma  sonucunda
         sunumunun bulunduğu videolara eklendi.
                                                             bilişsel ve dil gelişimlerinde gelişme gösterirler.




                                 SÜLEYMANPAŞA                                       ÇERKEZKÖY
                                 SELVİ AĞCA KIZILAY ANAOKULU                        ZÜBEYDE HANIM ANAOKULU

                                 KASIM / 2021                                        KASIM / 2021
             Uygulama Alanı: Sosyal Faaliyetlerin Artırılması  Uygulama Alanı: Sportif Faaliyetlere Katılım ve Başarıların Artırılması

                     ARKADAŞLIK                                          EĞLENEREK HAREKET EDELİM,

                     VE DOSTLUK                                          SAĞLIKLI BESLENELİM PROJESİ

         Uygulamanın Amacı: Tanışmanın nasıl olduğu ve arkadaş  Uygulamanın Amacı: Kişinin öz benliğini nasıl oluşturduğu,
         olmanın gerektirdiği temaları uygulayarak öğrenme.  kendini nasıl gördüğü ise dış görünüşe ilave olarak içsel
          Uygulamanın Özeti: Aynı bahçe içerisinde bulunduğumuz  anlamda  da  sağlıklı  hissetmekten  geçmektedir.  Bu
         Mevlana ilkokulu 2/B sınıfı öğrencilerini okulumuza davet  sebepledir  ki  öğrencilerimize  sağlıklı  yaşamanın,  doğal
         ederek 5 yaş B şubesi öğrencileri ile arkadaşlık kurmalarını  beslenmenin,  bağışıklık  sistemini  güçlendirip  sağlıklı
         istedik.  Büyük  öğrenciler  kendilerine  kardeş  seçerek  geçirilen  zamanların  sekteye  uğramaması  için  önlem
         bahçemize  kurduğumuz  oyun  alanlarında  birlikte  oyun  almanın,  spor  yapmanın  (hareketlenmenin)  önemini
         oynadılar.  Resim  yaparak  boyalarını  paylaştılar.  Keyifli  aşılamak,  bunun  yöntemlerinin  neler  olduğu  konusunda
         dakikalar geçirdiler.                               farkındalık oluşturup bilinçlenmenin yolunu açmaktır.
         Kurum Dışı Paydaşlar ve Ortaklar: Mevlana İlkokulu.  Uygulamanın  Özeti:  Proje  için  uygulamadan  sorumlu
         Elde  Edilen  Sonuçlar:  Her  çocuk  gelen  öğrencilerin  öğretmen  seçimi  yapılmıştır.  Çevre  esnaf  ile  görüşülüp
         isimlerini öğrendi. Oynadıkları oyunların kurallarını gelen  malzeme fiyatları tespit edilmiştir. Velilere gerekli duyurular
         misafir  öğrencilerden  öğrendi.  Oyunlar  bu  şekilde  daha  yapılmıştır.  Malzeme  temin  edilip  eksikler  giderilmiştir.
         kalıcı oldu. Çocukların arkadaşlık kurma,yardımlaşma ve  Personel  yardımı  ile  hazırlanan  çorbaların  ve  meyvenin
         paylaşma becerileri gelişti.                        dağıtımı yapılmıştır.
                                                           30
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35