Page 63 - Çalıkuşu Ocak 2023
P. 63

Bakan Özer, Mesleki Eğitim Reformunu ve Türkiye’nin Bu

           Alandaki Deneyimlerini, İstanbul’da Düzenlenen OECD Mesleki

        Tekirdağ İl MEM                 Eğitim Zirvesi’nde Paylaştı
        E-Dergi Yayın Kurulu
           Millî Eğitim Bakanlığı ve OECD iş birliğiyle Türkiye’nin mesleki eğitim alanında gerçekleştirdiği reformu
        ele almak ve paylaşımda bulunmak üzere “Geleceğe Hazır Bir Mesleki Eğitim ve Öğretim Sistemi İnşa Etmek:
        Türkiye’de Mesleki Eğitim ve Öğretim Reformlarının Deneyimlerini Öğrenmek” konulu zirve, İstanbul’da
        gerçekleştirildi.
           Millî Eğitim Bakanlığı ev sahipliğinde, OECD ve Avrupa Eğitim Vakfı iş birliği ile İSO Meclis Salonu’nda
        düzenlenen zirvede konuşan Millî Eğitim Bakanı Mahmut Özer, her ülkenin en kalıcı sermayesinin beşeri
        sermaye olduğuna işaret ederek beşeri sermayenin niteliğini artırmada kullanılan en önemli enstrümanın da
        eğitim olduğunu kaydetti. Özer, bu nedenle OECD ülkelerinin 1950’li yıllarda, II. Dünya Savaşı sonrasında,
        eğitimin tüm kademelerinde okullaşma oranlarını yüzde 90’ların üzerine taşıdıklarını, eğitimde kitleselleşme
        evresine ulaştıklarını anımsattı. “Maalesef Türkiye 2000’li yıllara kadar bu süreci çok başarılı bir şekilde yö-
        netemedi.” diyen Özer, “2000’li yıllarda ilkokul hariç eğitimin tüm kademelerinde okullaşma oranları yüzde
        50’nin altındaydı. Ama son yirmi yılda, cumhuriyetin ilk yüzyılını tamamlamada en önemli enstrüman olan
        eğitimin bu eksikliğini gidermede Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde devasa bir yatırım yapıldı.” ifade-
        sini kullandı.
           “Ayrım yapılmaksızın Türkiye’nin her noktasında eğitim seferberliği gerçekleşti”
           Türkiye’nin eğitimde kitlesel bir dönüşüme sahne olduğunu bildiren Özer, son yirmi yılda 81 ilde ve tüm
        ilçelerde, hiçbir bölge ayrımı yapılmaksızın Türkiye’nin her noktasına yepyeni okullar ve derslikler inşa edile-
        rek beşeri sermayenin eğitimle buluşması için bir seferberlik gerçekleştirildiğini vurguladı. Özer, bu sürecin
        rakamlara da yansıdığını belirterek “2000’li yıllarda beş yaşta, yani okul öncesindeki okullaşma oranı sade-
        ce yüzde 11 idi. Bugün yüzde 98. ilkokuldaki okullaşma oranı bugün yüzde 99.63’e, yani yüzde 100’e ulaştı.
        Ortaokulda yüzde 99.44’e ulaştı. Özellikle 4+4+4 reformundan sonra, ortaöğretimdeki okullaşma oranlarında
        devasa bir artış oldu. 2000’li yıllarda ortaöğretimde yani liselerdeki okullaşma oranı yüzde 44 iken bugün
        yüzde 95’e ulaştı. Yükseköğretimdeki net okullaşma oranları yüzde 14’lerden yüzde 48’lere ulaştı. Yani son
        yirmi yıl, eğitimde kitleselleşme evresinin gerçekleştiği bir döneme tekabül etmekte.” dedi.





                                                           61 61
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68