Page 10 - çalıkuşu-Mayıs-2022
P. 10
ERASMUS+ KA229 VE KA101 PROJELERİ
ÇORLU
BORSA İSTANBUL FEN LİSESİ
Çorlu Borsa İstanbul Fen Lisesinin 2019 yılında aktarılması konusunda fayda sağlanması hedefleniyor.
kabul edilen Türkiye, Portekiz, Yunanistan, Bulgaristan ve Proje kapsamında 4. buluşma Türkiye ev sahipliğinde 10-
İtalya olmak üzere 5 ülkeden 5 okul ortaklığında yürütülen 14 Ocak 2022 tarihleri arasında gerçekleştirildi. Projede
“Innovate Sustain Preserve Intangible Roots In Europe geriye kalan İtalya ve Portekiz hareketliliklerinin ise 2022
(INSPIRE)” adlı Erasmus+ KA229 projesinin 3. Haziran ayı sonuna kadar yapılması planlanıyor.
hareketliliği 01-05 Kasım 2021 tarihleri arasında Çorlu Borsa İstanbul Fen Lisesinin 2019 yılında
Bulgaristan’ın Plovdiv şehrinde gerçekleştirildi. başvurusu yapılan ve Türkiye genelinde hibe almaya hak
Paydaş ülkelerin yerel, somut ve somut olmayan kazanan 213 projeden biri olan "Eğitimde STEM İklimi;
kültürel mirasını ortaya çıkarmak, tanıtmak, gelecek CLIL Rüzgarı” adlı Erasmus+ KA101 projesi kapsamında
nesillere aktarmak ve Avrupa’nın ortak kültür miras ise STEM eğitimi içeren ilk hareketlilik 2019 yılının kasım
ögelerini ortaya koymak için neler yapabileceği ayında Portekiz’in Braga şehrinde gerçekleştirildi. CLIL
düşüncesinden ortaya çıkan proje kapsamında, her (Content and Language Integrated Learning) konulu ikinci
paydaş ülke kendi kültürüne ilişkin müzik, folklor, halk hareketliliğin eğitimi ise 23-31 Ekim 2021 Ekim tarihleri
dansları, gösteri sanatları, giyim, dil ve sözlü gelenekler, arasında Finlandiya’nın Helsinki şehrinde yapıldı. Eğitime
sanat eserleri, geleneksel el sanatları, gelenek ve katılan 5 öğretmen ve 1 idareciden oluşan proje ekibi
görenekler, şenlikler, festivaller, tarihi yerler, toprak örtüsü, matematik, fen, sosyal bilimler gibi derslere ait bazı konu
flora ve fauna, gastronomi kısaca bir toplum içinde ve içeriklerin yabancı dil derslerine entegre edilerek
nesilden nesile aktarılan kültür ögelerini araştırıp somut işlenmesini öngören, bu sayede ikinci dil ile diğer dersler
örnekleriyle sunuyor. Elde edilen veriler dijital olarak da arasında disiplinler arası ilişkiler kurarak yeni bir dil eğitimi
kayıt altına alınıyor. Toplanan tüm kayıtlar, görseller ve yaklaşımı olan CLIL alanında eğitimlerini tamamlayarak
materyaller ile dijital kütüphane oluşturulması planlanıyor. sertifikalarını aldılar. Proje ekibi katılımcıları ayrıca
Böylece proje sonuç ve çıktıları ile yerel ve Avrupa ortak Finlandiya’nın eğitim sistemini de inceleme fırsatı buldular.
kültürünün ortaya konması noktasında farkındalık
yaratılarak kültürel ögelerin kaybolmadan nesilden nesile Emre BİLGİN
İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Birimi
10