Page 10 - çalıkuşu-Mayıs-2022
P. 10

ERASMUS+ KA229 VE KA101 PROJELERİ


                                      ÇORLU




                                      BORSA İSTANBUL FEN LİSESİ



                 Çorlu Borsa İstanbul Fen Lisesinin 2019 yılında  aktarılması  konusunda  fayda  sağlanması  hedefleniyor.
         kabul edilen Türkiye, Portekiz, Yunanistan, Bulgaristan ve  Proje kapsamında 4. buluşma Türkiye ev sahipliğinde 10-
         İtalya olmak üzere 5 ülkeden 5 okul ortaklığında yürütülen  14 Ocak 2022 tarihleri arasında gerçekleştirildi. Projede
         “Innovate Sustain Preserve Intangible Roots In Europe  geriye kalan İtalya ve Portekiz hareketliliklerinin ise 2022
         (INSPIRE)”  adlı  Erasmus+  KA229  projesinin  3.  Haziran ayı sonuna kadar yapılması planlanıyor.
         hareketliliği  01-05  Kasım  2021  tarihleri  arasında      Çorlu Borsa İstanbul Fen Lisesinin 2019 yılında
         Bulgaristan’ın Plovdiv şehrinde gerçekleştirildi.    başvurusu yapılan ve Türkiye genelinde hibe almaya hak
                 Paydaş ülkelerin yerel, somut ve somut olmayan  kazanan 213 projeden biri olan "Eğitimde STEM İklimi;
         kültürel  mirasını  ortaya  çıkarmak,  tanıtmak,  gelecek  CLIL Rüzgarı” adlı Erasmus+ KA101 projesi kapsamında
         nesillere  aktarmak  ve  Avrupa’nın  ortak  kültür  miras  ise STEM eğitimi içeren ilk hareketlilik 2019 yılının kasım
         ögelerini  ortaya  koymak  için  neler  yapabileceği  ayında  Portekiz’in  Braga  şehrinde  gerçekleştirildi.  CLIL
         düşüncesinden  ortaya  çıkan  proje  kapsamında,  her  (Content and Language Integrated Learning) konulu ikinci
         paydaş  ülke  kendi  kültürüne  ilişkin  müzik,  folklor,  halk  hareketliliğin eğitimi ise 23-31 Ekim 2021 Ekim tarihleri
         dansları, gösteri sanatları, giyim, dil ve sözlü gelenekler,  arasında Finlandiya’nın Helsinki şehrinde yapıldı. Eğitime
         sanat  eserleri,  geleneksel  el  sanatları,  gelenek  ve  katılan  5  öğretmen  ve  1  idareciden  oluşan  proje  ekibi
         görenekler, şenlikler, festivaller, tarihi yerler, toprak örtüsü,  matematik, fen, sosyal bilimler gibi derslere ait bazı konu
         flora  ve  fauna,  gastronomi  kısaca  bir  toplum  içinde  ve  içeriklerin  yabancı  dil  derslerine  entegre  edilerek
         nesilden nesile aktarılan kültür ögelerini araştırıp somut  işlenmesini öngören, bu sayede ikinci dil ile diğer dersler
         örnekleriyle sunuyor. Elde edilen veriler dijital olarak da  arasında disiplinler arası ilişkiler kurarak yeni bir dil eğitimi
         kayıt altına alınıyor. Toplanan tüm kayıtlar, görseller ve  yaklaşımı olan CLIL alanında eğitimlerini tamamlayarak
         materyaller ile dijital kütüphane oluşturulması planlanıyor.  sertifikalarını  aldılar.  Proje  ekibi  katılımcıları  ayrıca
         Böylece proje sonuç ve çıktıları ile yerel ve Avrupa ortak  Finlandiya’nın eğitim sistemini de inceleme fırsatı buldular.
         kültürünün  ortaya  konması  noktasında  farkındalık
         yaratılarak kültürel ögelerin kaybolmadan nesilden nesile                Emre BİLGİN
                                                                                  İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Birimi


































                                                           10
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15