Page 64 - çalıkuşu-4-CONVERT.cdr
P. 64

1. PSİKOLOJİK SAĞLAMLIK                              gibi,  üniversiteye  giriş,  iş  başvurusu  gibi  alanlarda  da
                 Psikolojik  sağlamlık,  olumsuz  yaşam  olayları  dikkate  alınmaktadır.  Okulda  öğrencilerin  akademik
         karşısında  stresle  başa  çıkmada  kullanılan  duygusal  ve  başarılarını ölçmek, bu performans sonuçlarına dayanarak
         bilişsel  dayanıklılık  yetisidir.    Olumlu  baş  etmenin  öğrenci  hakkında  karar  vermek,  öğrenciyi  ilgi  ve
         sonuçları olan uyum ve yeterlilik gibi gelişme, geleceğe  yeteneklerine göre başarılı olacakları alanlara yöneltmek,
         yönelme, umut ile ilgili olan kavram, Türkçe kaynaklarda;  genel olarak eğitim sisteminin görevidir. Bunun yanısıra
         “psikolojik  dayanıklılık”,  “kendini  toparlama  gücü”,  öğrenci akademik başarısını olumsuz etkileyen etmenlerin
         “yılmazlık” ifadeleriyle de kullanılır. Bireyler yaşadıkları  belirlenmesi de büyük önem taşımaktadır.
         güçlükler  karşısında  psikolojik  sağlamlıkları  sayesinde,   3.  PSİKOLOJİK  SAĞLAMLIK  VE  AKADEMİK
         önceki durumlarına dönebilmekte ve yaşamlarına yeniden  BAŞARI ÖN TEST-SON TEST ÇALIŞMASI
         uyum sağlayabilmektedir.                                Trakya  Kalkınma  Ajansı  2019  Teknik  Destek
         2. AKADEMİK BAŞARI                                   Programı kapsamında, Tekirdağ İl Milli Eğitim Müdürlüğü
                 Akademik  başarı  ya  da  başarısızlık,  bireyin  Ar-Ge birimi ve Tekirdağ Rehberlik ve Araştırma Merkezi
         kendisi,  ailesi  ve  içinde  yasadığı  toplum  bakımından  tarafından  yazılarak  desteklenmeye  hak  kazanılan
         oldukça önem taşımaktadır. Akademik yönden başarılı,  “Başarısızlık Nedenleri Ölçeği Geliştirme Süreci” isimli
         nitelikli  insan  gücü  potansiyelinin  bir  toplumun  proje  sonucunda  geliştirilen  “Başarı  Algısı  Ölçeği”  ve
         kalkınmasında en temel güç olduğu kabul edilmektedir.  2006 yılında Prof. Dr. Şerife TERZİ tarafından Türkçe'ye
         Akademik başarısızlık ise, bireyin bilişsel yeteneğine göre  kazandırılan “Kendini Toparlama Gücü Ölçeği” ön test ve
         beklenenin altında bir başarı olarak tanımlanmaktadır.   son test olarak kullanılmıştır.
                 Öğrencinin  uzun  süreli  hemen  hemen  her     4. 12 OKULDA GERÇEKLEŞTİRİLEN REHBERLİK
         dersten, gelişim düzeyinin ve yeteneklerinin altında başarı   FAALİYETLERİ
         göstermesi ve bu başarısızlığı bir türlü telafi edememesi   Pilot okul olarak belirlenen 12 okulda 4 adet öğrenci
         durumu akademik başarısızlık olarak kabul edilmektedir.  oturumu,  bir  adet  veli  etkileşim  atölyesi
         Literatürde akademik başarıyı etkileyen çeşitli faktörlerden  gerçekleştirilmiştir. Oturumlar boyunca; hedef belirleme,
         söz  edilmektedir.  Akademik  başarısızlık  genel  olarak  zaman yönetimi, verimli ders çalışma süreci, davranışsal
         güdülenme, örgütleme, hedef belirleme, öz denetim, öz  bağımlılıklara müdahale, duyguları tanıma, kabul etme,
         yeterlik, aile çevresi, kişisel psikolojik sorunlar ve olumsuz  duygu düzenleme becerileri, sağlıklı baş etme yöntemleri,
         arkadaş çevresi gibi faktörlerle ilişkilendirilmektedir.  karakter  güçlerini  fark  etme  gibi  konularda  detaylı
                 Öğrencilerin  sergilemiş  oldukları  akademik  bilgilendirmeler  yapılmış  ve  yapılandırılmış  etkinlikler
         başarı,  istendik  düzeyde  davranışların  oluşup  gerçekleştirilmiştir.
         oluşmadığının belirlenmesinde bir ölçüt olarak kullanıldığı


         Yapılan p lot çalışmanın sonucu...







             5. SONUÇ
                 Yapılan  pilot  çalışmanın  sonucunda  öğrencilerin  özellikle  psikolojik  sağlamlık  odağında  gerçekleştirilen
          etkinliklerden daha çok fayda sağladığı, akademik başarıyı arttırma odaklı yapılan çalışmalarda ise yapılan çalışmaların
          arasında uzun bir zaman olması nedeniyle gerekli faydanın sağlanamadığı görülmüştür.  Ön test ve son test sonuçları
          incelendiğinde  ise  gerek  kendini  toparlama  gücü,  gerek  başarı  algısı  ölçeğinde  anlamlı  değişikliklerin  olduğu
          gözlemlenmiştir.
                 Pilot okul olarak belirlenen okullar ve okullarda çalışmaları gerçekleştirilen psikolojik danışmanlarımızın listesi
          şu şekildedir:










                                                           64
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69