Page 16 - çalıkuşu-1-convert.cdr
P. 16

ÇORLU                                              ÇERKEZKÖY

                                 EK ERGENE VAD. İLK.                                BİLİM VE SANAT MRK.

                                  EKİM / 2021                                        EKİM / 2021
             Uygulama Alanı: Akademik Başarının Artırılması          Uygulama Alanı: Sosyal Faaliyetlerin Artırılması

                      ANASINIFI                                          KAPLA İLE
                      KODLUYOR                                           SİHİRLİ MERDİVEN

         Uygulamanın Amacı: Kodlama farkındalığı oluşturulması,problem  Uygulamanın  Amacı:  Verilen  yönergeyi  kurallara  uygun  olarak
         çözme,grup  çalışması,  yaratıcı  düşünme  gibi  birçok  21.  yüzyıl  uygular. Verilen malzemelerini kullanarak özgün tasarım yapar.
         becerisinin arttırılması                            Uygulamanın  Özeti:  Öğretmen  Mimar  Sinan’ın  ustalık  eserim
          Uygulamanın Özeti: Kodlama etkinliğin nasıl yapılacağı çocuklara  dediği Selimiye Camii ile ilgili videoyu izletir. Minarelerdeki üçlü
         anlatıldı,çalışma kağıtları ve kodlama alanı çocuklara gösterilerek  merdiven kısmına dikkatlerini çeker.
         piksel kodlama çalışmaları basitten zora doğru olacak şekilde sınıf  • Öğrenciler ikişerli gruplara ayrılır. Her gruba 100 adet Kapla
         zemininde oluşturulan kodlama alanında çalışmaların yapılması  tahtası verilir. Her grup için bir başlangıç noktası belirlenir.
         sağlanıldı. Piksel kodlama etkinliğinin ardından sınıfımınız kodlama  • Öğrencilere grup çalışması içinde iki farklı yönerge verilir ve
         robotu COCO ile komut verme çalışmaları yapıldı.    yapmaları istenir.



                                   SÜLEYMANPAŞA
                                   TEKİRDAĞ REHB. VE ARŞ. MERK.

                                  EKİM / 2021

                                       Uygulama Alanı:  Özgün Çalışmalar ve Projelere Katılım
                      KİKO İLE
                      MAHREMİYET EĞİTİMİ

         Uygulamanın Amacı: Mahremiyet eğitimi, çocuğun kendisinin  hikayeler  daha  kalıcı  öğrenme  sağlamaktadır.  Canlandırma
         ve  diğer  insanlarının  özelinin/özel  alanının  farkına  varması,  yöntemi  ise  jest  ve  mimiklerin  abartılarak  kullanılması  ve  bu
         sosyal  hayatın  içinde  kendi  özel  alanını  koruması,  diğer  şekilde  bilginin  aktarılmasını  sağlayan,  erken  yaş  döneminde
         insanların özeline saygı duyması, kendisi ile çevresi arasında  öğrenmeyi  daha  eğlenceli  hale  getiren  bir  yöntemdir.
         sağlıklı  sınırlar  koyması  gibi  bilgilerin  çocuklara  aktarılması  Mahremiyet eğitimi hikayelendirme ve canlandırma yöntemi ile
         demektir. Çocuğun kendi mahremini, özel alanını koruyabilmesi  verilmiştir. Tüm eğitimlerde çocukların dikkat sürelerinin kısa
         için öncelikle bu alanı çocuğa tanımlamak gerekir. Bunun için de  olduğu  göz  önüne  alınarak  dikkatleri  dağıldığında  okulların
         kitaptan  okumak  yerine  hikaye  ile  çocuklara  mahremiyet  sosyo ekonomik durumuna göre olası bireysel farklılıklar göz
         eğitiminin verilmesini çocuklarda kalıcı öğrenme sağlayacaktır.  önüne  alınarak  dikkat  çekme  etkinlikleri  kullanılmış  ve  bu
          Uygulamanın  Özeti:  Çalışma  kapsamında  hikayeleştirme  ve  yöntemle  çocukların  merak  duygusu  eğitim  boyunca  canlı
         canlandırma  yönteminden  yararlanılmıştır.  Bilgiyi  doğrudan  tutulmuştur. Çalışmanın sonunda da Kiko'nun boyama kağıdı
         vermek yerine hikayeleştirerek aktarmak, hem bilginin yayılma  öğrencilere  dağıtılarak  istedikleri  renk  ve  şekilde  Kiko'yu
         hem de bilgiyi hatırlama ihtimalini arttırmaktadır. Ayrıca 6-7 yaş  boyamaları sağlanmış, isteyen öğrencilere bir kağıt da verilerek
         aralığında olan çocuklarda didaktik söylemler yerine metaforik  kendi Kiko'larını tasarlamaları desteklenmiştir.

















                                                           16
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21