Page 16 - çalıkuşu-1-convert.cdr
P. 16
ÇORLU ÇERKEZKÖY
EK ERGENE VAD. İLK. BİLİM VE SANAT MRK.
EKİM / 2021 EKİM / 2021
Uygulama Alanı: Akademik Başarının Artırılması Uygulama Alanı: Sosyal Faaliyetlerin Artırılması
ANASINIFI KAPLA İLE
KODLUYOR SİHİRLİ MERDİVEN
Uygulamanın Amacı: Kodlama farkındalığı oluşturulması,problem Uygulamanın Amacı: Verilen yönergeyi kurallara uygun olarak
çözme,grup çalışması, yaratıcı düşünme gibi birçok 21. yüzyıl uygular. Verilen malzemelerini kullanarak özgün tasarım yapar.
becerisinin arttırılması Uygulamanın Özeti: Öğretmen Mimar Sinan’ın ustalık eserim
Uygulamanın Özeti: Kodlama etkinliğin nasıl yapılacağı çocuklara dediği Selimiye Camii ile ilgili videoyu izletir. Minarelerdeki üçlü
anlatıldı,çalışma kağıtları ve kodlama alanı çocuklara gösterilerek merdiven kısmına dikkatlerini çeker.
piksel kodlama çalışmaları basitten zora doğru olacak şekilde sınıf • Öğrenciler ikişerli gruplara ayrılır. Her gruba 100 adet Kapla
zemininde oluşturulan kodlama alanında çalışmaların yapılması tahtası verilir. Her grup için bir başlangıç noktası belirlenir.
sağlanıldı. Piksel kodlama etkinliğinin ardından sınıfımınız kodlama • Öğrencilere grup çalışması içinde iki farklı yönerge verilir ve
robotu COCO ile komut verme çalışmaları yapıldı. yapmaları istenir.
SÜLEYMANPAŞA
TEKİRDAĞ REHB. VE ARŞ. MERK.
EKİM / 2021
Uygulama Alanı: Özgün Çalışmalar ve Projelere Katılım
KİKO İLE
MAHREMİYET EĞİTİMİ
Uygulamanın Amacı: Mahremiyet eğitimi, çocuğun kendisinin hikayeler daha kalıcı öğrenme sağlamaktadır. Canlandırma
ve diğer insanlarının özelinin/özel alanının farkına varması, yöntemi ise jest ve mimiklerin abartılarak kullanılması ve bu
sosyal hayatın içinde kendi özel alanını koruması, diğer şekilde bilginin aktarılmasını sağlayan, erken yaş döneminde
insanların özeline saygı duyması, kendisi ile çevresi arasında öğrenmeyi daha eğlenceli hale getiren bir yöntemdir.
sağlıklı sınırlar koyması gibi bilgilerin çocuklara aktarılması Mahremiyet eğitimi hikayelendirme ve canlandırma yöntemi ile
demektir. Çocuğun kendi mahremini, özel alanını koruyabilmesi verilmiştir. Tüm eğitimlerde çocukların dikkat sürelerinin kısa
için öncelikle bu alanı çocuğa tanımlamak gerekir. Bunun için de olduğu göz önüne alınarak dikkatleri dağıldığında okulların
kitaptan okumak yerine hikaye ile çocuklara mahremiyet sosyo ekonomik durumuna göre olası bireysel farklılıklar göz
eğitiminin verilmesini çocuklarda kalıcı öğrenme sağlayacaktır. önüne alınarak dikkat çekme etkinlikleri kullanılmış ve bu
Uygulamanın Özeti: Çalışma kapsamında hikayeleştirme ve yöntemle çocukların merak duygusu eğitim boyunca canlı
canlandırma yönteminden yararlanılmıştır. Bilgiyi doğrudan tutulmuştur. Çalışmanın sonunda da Kiko'nun boyama kağıdı
vermek yerine hikayeleştirerek aktarmak, hem bilginin yayılma öğrencilere dağıtılarak istedikleri renk ve şekilde Kiko'yu
hem de bilgiyi hatırlama ihtimalini arttırmaktadır. Ayrıca 6-7 yaş boyamaları sağlanmış, isteyen öğrencilere bir kağıt da verilerek
aralığında olan çocuklarda didaktik söylemler yerine metaforik kendi Kiko'larını tasarlamaları desteklenmiştir.
16