Page 44 - Çalıkuşu temmuz 2023
P. 44
Uygulamanın Amacı: Çocuklara kitap sevgisini aşılamak, kendi özgün tasarım-
NİSAN 2023 larını farklı yöntem ve tekniklerle yapmalarına fırsat tanımak ve kitap yapım aşa-
ÇERKEZKÖY malarında aktif rol alarak deneyimlemeleri amaçlanmıştır.
Uygulamanın Özeti: Okulumuzda 5 Yaş C sınıfı olarak ‘’Kendi Kitabımı Ta-
SALİHA FİKRİ GÜNER sarlıyorum ‘’ adlı projemizi uyguladık. 4 gün süren projemiz boyunca sınıfımızda
ANAOKULU bütünleştirilmiş büyük grup etkinlikleri, aile katılımlı etkinlikleri uyguladık. Ço-
cuklarımız projemizin ilk gününde sınıf kütüphanemizde yer alan kitaplarımızı
inceleyerek kitapların isimleri, yazının yönü, kitabın yazarı vb. özelliklere dikkat
ettiler. Akabinde diğer gün de çocuklarla birlikte kokulu bir kitap tasarımı yapma
kararı alındı. Çocukların isteği doğrultusunda portakal meyvesine karar verildi.
Aile katılımı etkinliği oluşturularak her çocuk kendi portakalını sıkarak kitapları-
nın sayfalarına sürdü ve ıslanan kâğıtların kurutulması sorumluluğunu yerine ge-
tirdi. Projenin üçüncü gününde de kuruyan sayfalara çocuklar özgün tasarımlarını
yaparak kendi kitapları tasarladılar. Projenin son gününde ise her çocuk kendi ki-
tabını bütünüyle toplayarak kitap yapım aşamalarını yaparak-yaşayarak öğrendiler.
Uygulama Alanı Tasarlanan kitapları sınıfta arkadaşlarına, evlerde de ailelerine sundular.
Özgün Çalışmalar ve Projelere Katılım
Proje Adı
Kendi Kitabımı Tasarlıyorum
Danışman Öğretmen
Ayşe Büşra DİLBİLMEZ, Ümmügül TEPE
KIROĞLU
Uygulamanın Amacı: Çocukların bayramının olduğu 23 Nisan ile Dünya üze-
NİSAN 2023 rindeki çeşitli ülkeleri daha yakından tanıyarak o ülkelerin kültür, gelenek, göre-
KAPAKLI nek ve yaşayışları hakkında fikir sahibi olmalarını sağlamak.
KAPAKLI BELEDİYESİ Uygulamanın Özeti: Yapılan araştırmalara göre çocuklar bebeklikten itibaren
ANAOKULU insanlar arasındaki farklılıkları merak etmektedir. Çok sayıda çocuk, insanlar
arasındaki belirli farklılıklara karşı korku ya da rahatsızlık hissetmeye başlamak-
tadır. Erken çocukluk dönemindeki deneyimlerin çocukların kültürel anlayışları-
nı oluşturmada oldukça etkili olduğu görülmektedir. Bu araştırmalar neticesinde
çocuklara erken yaşta farklı kültürlerin tanıtılmasının öneminin farkına vararak
bu projeyi yapmayı amaçladık. Bu projeyle birlikte çocuklarda ülke kavramının
ne olduğu, yaşadığımız Dünya’da bizim gibi başka ülkelerin de var olduğunu, o
ülkelerin insanları, kültürleri ve bayraklarının da kendine özgü olduğunun bilin-
cine varmalarını sağlamak amacıyla proje çalışmalarına başladık. Projemizin ilk
aşaması olarak birbirinden farklı ve birbirine benzemeyen ülkeleri seçerek, seçti-
ğimiz ülkelerle ilgili kendine özgü ve belirgin ögeleri seçerek okul öncesi dönem
çocukların daha kolay anlamlandırabileceği somut materyaller çıkarmayı hedefle-
Uygulama Alanı dik. Sınıf bazında seçilen ülkeleri velileri de projeye dâhil ederek ve velilerle işbir-
Sosyal, Kültürel ve Sportif Faaliyetlerin liği yaparak materyallerin hazırlanmasını sağladık. Son aşamada tüm velilerin iş
Artırılması birliğiyle tasarlanan materyalleri sergiledik. Sergiyle eş zamanlı olarak sınıf orta-
mında da ülkeleri tanıtıcı etkinliklere yer verdik. Velileri de sınıfa davet ederek bu
Proje Adı etkinlikleri çocuk-veli-öğretmen iş birliğiyle tamamladık. Son olarak çocuklarla
Dikkat! Ülkeler Arası Yolculuğa Çıkıyoruz beraber oluşturulan sergileri gezdik.
Danışman Öğretmen
Duygu KAYA
42