Page 62 - Çalıkuşu Dergisi Mayıs_2023
P. 62
TEKİRDAĞ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
MESLEKİ EĞİTİM ALANINDA ERASMUS KONSORSİYUMU
Emre BİLGİN
Tekirdağ İl MEM AR-GE Birimi
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (Türkiye Ulusal Ajansı) tarafından destek-
lenen Tekirdağ İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yönetilen Mesleki Eğitim ve Öğretim Alanında Erasmus
Konsorsiyumu 2021-1-TR01-KA121-VET-000012190 numaralı akredite projesi kapsamında 19 Eylül 2022 ta-
rihinde uygulanmaya başlanan uluslararası hareketlilik etkinlikleri devam ediyor. Proje kapsamında 28 öğren-
ci kısa dönemli hareketliliğe, 2 öğrenci uzun dönemli hareketliliğe, 3 öğrenci beceri yarışmalarına, bu öğrenci
hareketliliklerine 10 mesleki eğitim personeli refakatçi olarak, 1 öğretmen kurs, 2 öğretmen iş başı gözlem ve 1
öğretmen öğretme ve eğitim görevlendirmesi etkinliğine katıldı. Bu hareketliliklerden 2023 yılı içinde gerçek-
leştirilen etkinler aşağıda sunulmuştur.
Kısa ve Uzun Süreli Öğrenici Hareketlilikleri
Erasmus’la Amsterdam’da Mesleki Eğitim Stajı
Tekirdağ İl Milli Eğitim Müdürlüğü 2021 Dönemi
Erasmus+ Mesleki Eğitim ve Öğretim Konsorsiyu-
mu 2021-1-TR01-KA121-VET-000012190 numaralı
projesi kapsamında Türkiye Odalar ve Borsalar Birli-
ği Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 12. Sınıf öğren-
cilerinden Gülsu AYDEMİR, Emine Sude KESKİN ve
Kübra DEMİR 20 Ocak - 9 Şubat 2023 tarihleri ara-
sında Hollanda’nın Amsterdam kentinde 21 gün süren
staj yaptılar. Öğrencilere sağlık hizmetleri alanı öğret-
meni Lale CİVAN refakat etti.
Erasmus’la Barselona’da Mesleki Eğitim Stajı
Tekirdağ İl Milli Eğitim Müdürlüğünün Mesleki Eğitim ve Öğretim Alanında Erasmus Konsorsiyumu Öğre-
nici ve Personel Hareketliliği 2021-1-TR01-KA121-VET000012190 sayılı projesi kapsamında “Polimer Kimya
ile Sınırsız Geri Dönüşüm” konulu staj etkinliği İspanya’nın Barselona şehrinde gerçekleşti. Konsorsiyum or-
tağı kurum Veliköy Organize Sanayi Bölgesi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinden 3 öğrenci faaliyet boyunca
kimyasal deneyler yaparak uygulamalı mesleki etkinlikler gerçekleştirdiler. Hareketlilik etkinliği sonrasında
katılımcı öğrenciler tecrübelerini okuldaki arkadaşları ile sunum yaparak paylaştılar.
60